Tre kjennetegn på at du er kronisk singel

Categories Finne den rette
I dag har jeg vært gjesteblogger på snap til Uperfekte Piker. Det var veldig tøft og lærerikt, da jeg møtte flere folk som skrev til meg og fortalte sine historier. Jeg valgte å blogge om det å være kronisk singel. Ja, det finnes faktisk slik begrep som psykologer og terapeuter fikk øye for nå.
Det ble skrevet noen artikler om tema, så det er faktisk ikke noe jeg drive å kokkelurer på selv.
Om du sliter med å finne kjæreste og lurer på om du kan være en av oss, kronisk single, så har jeg laget tro typiske kjennetegn på oss. Les og finn ut om det er noe du finner ved deg selv.
Kronisk single trives hverken som single eller i et forhold
Det stemmer hundre og et prosent for min del. Jeg sier jeg trives som singel og det gjør jeg til en viss grad, men egentlig ønsker jeg meg en kjæreste, men klarer ikke trives i et forhold heller. Dog hadde jeg aldri flotte velfungerende forhold, så det er vanskelig å svare bastant da.
Kronisk single har liste med krav til partnere
Man prøver å kontrollere hvilken partner man skal få, og gjerne strebe litt etter den ultimate kjæreste hvor ting skal klaffe perfekt. Jeg for min del har også en liste og jeg går ikke på date med menn som ikke svarer mesteparten kravene fra lista mi. Dette kan føre til at man blir veldig rigid i sine krav og kanskje går glipp av passende partner kun fordi en ikke tilfredstiller et par krav på lista.
Kronisk single liker dating bedre enn et forhold
Jeg synes dating er gøy, selv om hos meg kompliseres det med angst. Når det kommer til forhold så synes jeg det er skummelt. Jeg vil helst være på det dating stadiet hvor alt er rosen rosa og man kan holde viss avstand og bare kose seg. Å komme hverandre virkelig nært er utrolig skummelt og farlig for min psyke, derfor holder jeg på dating i åresvis.
Man trenger ikke ha alle kjennetegn for å havne i kategori kronisk singel. Men jeg har alle tre, og derfor er situasjonen min ganske komplisert. Jeg jobber med saken med min psykolog. Man blir ikke kronisk singel ut av ingenting som regel, derfor bør du starte med å jobbe med seg selv om du fant disse kjennetegn hos deg selv.
Noen som kjenner seg igjen?
XOXO Tastaturheks

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.