SJELEVENNER

Categories Livet som det er

bestisen

 

God dag,

dagens refleksjoner rundt folk som kommer inn i livet vårt bare for å gjøre det bedre.

Sjelevenner er ikke alltid kjærester. Det kan være venner, kollega eller bare snille folk som hjelper deg i en vanskelig situasjon.

De er der for deg, de gjør livet ditt bedre. De som svar på dine drømmer, bønner og håp.

 

jæren prinsesse

For mange år siden da jeg fortsatt bodde i Harstad og var ganske ulykkelig, lagt jeg meg for å sove og da så jeg en drøm.

Jeg så meg selv stående i en eng, jeg hadde blomsterkrans på hodet. Være var solfylt og jeg hoppet av glede og lykke, danset i engen og koset meg.

Der var det en mann som stod og tok bilder av meg mens jeg hoppet og danset. Noe jeg ønsket meg veldig lenge. En mann med kamera som kunne være med overalt og ta bilder.

Så dukket bestisen opp i mitt liv. Jeg er sikker på at han ble sendt til meg som en gave fra himmelen. Han er med på alle mine rare påfunn, med kamera og et smil og han er snilleste mann som jeg kjenner (etter min far da).

Her på bildet er vi sammen på den verste 17.mai i mitt liv.  Mai 2020.

Da har jeg nylig mistet baby i magen og min dåværende kjæreste dro på jobbreise og vi hadde lite kontakt, det var corona og elendighet. Jeg følte meg veldig trist og lei meg, drømmene mine om familie ble knuste. Det er kun bestisen som skal ha som ære at jeg minnes denne 17.mai som noe godt noenlunde. Han har unik evne å reparere sjelesår slik at det ikke blir arr. Jeg er 100 prosent sikker på at han er min sjelevenn.

 

jenter egersund

Jeg er sikker på at mange av mine venninner er også mine sjelevenner. Jeg er veldig takknemlig til min venninne i Harstad som hjalp meg gjennom studier da jeg hadde frøken som var liten og om ikke for min venninne Elena så skulle jeg ikke klart å studere, jobbe, hente frøken i barnehage og fikse alt. Jeg er sikker på at mine norske bonus bestemor og bestefar til frøken er også mine sjelevenner.

De finnes overalt. De er rundt oss. Vi må bare strekke ei hand og si takk for at de finnes i vårt liv og får alt de gjør for oss.

 

Hvem er din sjelevenn?

signature lena

8 kommentarer

8 thoughts on “SJELEVENNER

  1. Min bestevenn og sjelevenn er den mannen som jeg ble forelsket i når jeg var 16 år, i 1976. Han er den jeg er lykkelig gift med og den som alltid står ved min side i gode og onde dager. Han er den som jeg fortsatt elsker å dele livet mitt med.

      1. Det er ikke alle forunt å klare å finne seg en sjelevenn.
        Du er veldig heldig som har en sånn god venn, Lena, og du vet å sette pris på at han fins i livet ditt. Det er så bra! Det gjør meg veldig glad på dine vegne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.