SPØR MEG FØRST

Categories Blogg

Reklame | jabetyrja.no

ja betyr ja
En dag får jeg kanskje en sønn og han vil jeg lære en viktig ting. Kanskje viktigste han kan lære i hele hans liv. Nei, det er ikke hvordan man sjekker opp jenter, eller hvordan man tjener penger, ikke hvordan man snakker med kompiser. Det blir å spørre ei jente og få klart svar .JA før han har sex med henne.
Jeg skulle ønske min kjæreste skulle spørre meg om dette og vente på svar, min aller første gang. For dette hadde store konsekvenser for meg for resten av mitt liv at han ikke gjorde. Det er dessverre slik at i 2020 må vi fortsatt minne om dette.
Statistikken viser at flere gutter (og jenter også) ikke ser forskjell på sex med samtykke og overgrep.
Derfor kommer det oppskrift : “ja betyr ja”, “nei betyr nei”. Sier ikke vedkommende klart ja så lar du være å ha sex. Enkelt og greit.
Når man tier eller mumler, eller bruker kroppsspråket sitt, men ikke klart og tydelig “ja” så lar du være å ha sex med vedkommende. Så enkelt er det.
Min største frykt er at jeg får en sønn som blir overgrepsmann eller en drittsekk som ikke respekterer kvinner. Og det tror jeg er frykt til alle mødre og fedre der ute. Lær derfor barna deres en forskjell. Jenter trenger det såklart også.
Husk at kun ja betyr ja. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.