VI HAR FÅTT CORONA I HUS!

Categories Blogg
kjøkken
I går skulle vi lage en digg lunsj og jeg kjøpte fine brokkoli. Har aldri smakt noe lignende før og var veldig spent på egenskapene som brokkoli skulle inneha. Idet jeg tok tak i brokkolien utbrøt bestisen min at brokkolien ligner på corona virus!
Omg, dette var litt ekkelt å få kommentar på. Enkelt og greit. Jeg kastet brokkolien fra meg og stirret en stund på den. Men så lo jeg litt av meg selv. Det er jo ikke noe i veien med brokkoli, men heller med samfunnet vårt og media som sprer panikk og elendighet.
corona
Her er den søte broccolien som tilfeldighvis ligner fæle Corona
Jeg er drittlei av coronavirus hysteri. Ja, jeg som hypokonder orker ikke å forholde meg til dette. Selv om jeg har astma og er i risikogruppen. Jeg leser stadig om hysteri og folk som blir så redde at de tar fri fra jobb og sykemelder seg.
Så jeg spiste brokkolien og lot det være.
Er dere redde for corona?
signatur

 

13 kommentarer

13 thoughts on “VI HAR FÅTT CORONA I HUS!

  1. Enig med at det er unødvendig med å spre panikk. Ville aldri sammenligne en grønnsak med coronavirus forøvrig 😂 Vet forresten ikke hvordan dette viruset ser ut 🤷‍♀️ Men det er blomkål og romanesko (grønn blomkål) du har på bildet Lena 😊 (pirkekommentar fra en grønnsaknerd) 🤗

  2. Så lenge koronavisruset ikke viser seg å være noe verre enn vanlig influensa, forstår jeg ikke hysteriet rundt det. Vi lever tross alt godt med influensa hver eneste vintersesesong, og den vanlige influensavaksinen virker bare på 60%. Vanligvis er ikke influensa noe jeg er redd for – det er bare veldig ubehagelig og ubeleilig, men det går over. Er selvsagt ikke så gøy om man er i risikogruppen og risikerer å bli innlagt med f.eks. lungebetennelse i tillegg, men jeg forstår likevel ikke hva det er som er så mye verre med koronaviruset, annet enn at det foreløpig ikke fins noen vaksine mot det. Fine grønnsaker <3

      1. Jeg fikk også stille lungebetennelse (uten influensa) en sommer jeg var fullstendig nedkjørt generelt, så immunforsvaret var sikkert på bånn. Det er veldig kjipt å ha, særlig fordi man gjerne ender opp med å gå rundt med det lenge før det blir riktig diagnostisert, men heldigvis ikke like akutt som klassisk lungebetennelse – for da må ting skje fort, og da er det viktig at helsevesenet har nok kapasitet.

  3. Tror nok det lureste du gjorde var å spise den fine grønnsakbuketten 🙂 For rådet er jo å spise sunt, osv, for å unngå å bli syk.
    Jeg er jo også i risikogruppen med lavt immunforsvar, men jeg går ikke rundt og tenker på dette viruset og har frykt for det. Frykten for meg er at jeg skulle bli smittet, og må sitte isolert hjemme. Det er verre enn å bli syk, liksom. Men jeg tror ikke jeg har så mye å frykte akkurat 🙂
    Ha en fin ny uke ♥

  4. Jeg kjenner folk med alvorlig lungesvekkelse som kan risikere å dø av en vanlig influensa eller forkjølelse som slår seg på lungene uten rask sykehusinnleggelse og oksigen. Coronaviruset beskrives som et lungevirus som kan være livstruende for enkelte sårbare risikogrupper. Nei, JEG finnes ikke redd for coronavirus for min egen del. Jeg tror de fleste er temmelig likegyldige på sine egne vegne. Men jeg er redd for at folk som ikke selv er i risikogruppe og som tror de er smittet skal la være å teste seg og la være å bry seg om smittespredning pga for mye egoistisk og overfladisk harselering og latterliggjøring rundt det på nettet. Jeg syns at alle bør bruke god handhygiene, ikke hoste i ansiktet på andre uansett hva slags forkjølelse eller influensavirus de har, sjekke seg hvis de tror de har grunn til å kunne være coronasmittet. Men det hjelper ingen og ingenting å ause seg opp og gå rundt å krisetenke på det og føle seg redd.

  5. Mtp. risikogruppene bør man være obs på alle disse forholdsreglene med vanlig influensa også, så det er gode vaner man like gjerne kan tilegne seg først som sist.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.