Bruk stemmeretten din, før noen bestemmer for deg!

Categories Blogg
valgkort
Jeg har alltid ignorert valg i Norge, bortsett fra en gang. Da brukte jeg stemmeretten min og angret siden jeg ble frustrert over partiet som jeg stemte for. Konsekvensene som ble til fikk meg til å føle på skam over at jeg stemte på dem som gjorde så mange folk frustrerte og lei seg.
stemmeretten
Men dette året har jeg bestemt meg for å bruke stemmeretten min.
Ofte hører jeg folk som ikke stemmer si at de “ikke er interessert i politikk”. Til dem vil jeg si en ting. Om du er ikke interessert i politikk betyr ikke at politikerne er ikke interesserte i deg.
Stemmeretten er et viktig instrument for å vise at du betyr noe i samfunnet. Din stemme kan være avgjørende og endre historie. Bruk den!
Godt valg!
signatur
4 kommentarer

4 thoughts on “Bruk stemmeretten din, før noen bestemmer for deg!

  1. Man skal ikke skamme seg over å ha stemt ” feil”, man skal straffe det teite partiet ved å bruke stemmeretten igjen på noen andre og håpe at de får til noe bedre. Valgflesk, maktsjuke og løgn er det mye av i valgkamper, og den eneste måten vi får tatt igjen på og vist misnøye, er å bruke stemmeretten vår. Gjerne for å vippe noen ned fra taburetten. 😈

  2. Om man ikke er interessert i partipolitkk og politikere, så handler faktisk politikk om det samfunnet vi bor i og hvordan det fungerer. Og det er vel alle mennesker interresert i. Betaler vi for mye/for lite skatt, skal vi borre etter olje utenfor Lofoten eller ikke, er nærhet til sykehus viktig eller ikke, skal det fortsatt være lekser i skolen eller ikke, er det greit å sende norske soldater til utlandet eller ikke, skal butikker kunne ha åpent eller ikke på søndager. Alle slike spørsmål er politikk til syvende og sist.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.