Min kollega har fått seg ny vinterhage, jeg har fått edderkopp på soverommet!

Categories Hverdagen
Noen damer er utrolig flinke med hus, hage og interiør. Noen er helt håpløse. Dessverre tilhører jeg den andre kategorien. Dere aner ikke hvor fæl jeg føler meg hver gang vi setter oss ned til lunsjen i venninnegjengen eller på jobb, og samtaler flyter over til hus og pynt tema.
Jeg har kjøpt puter med brodering til vinterhagen min, de står i stil med gardinholdere“,- smiler min kollega og tygger videre på brødskiven sin.
Jeg prøver å forestille meg en vinterhage  hvor jeg kanskje kunne plante på balkongen, men hjernen skisserer kun brune døde stilker som tutter ut på veranda gjennom hele høst og vinter, som minne om mine ferdigheter i plantestell.
Jeg tror du kan godt kjøpe det maleriet fra kunstforeningen som du viste meg sist fredag. Det vil passe perfekt til nymalte veggene dine i royalblå farge“,- svarer tilbake hun andre kollegaen og slurper kaffen.
Jeg prøver å forestille royalblå farge, men forestiller bare mine vegger i ..ehm…mørke hvit? Jeg klarer ikke finne beskrivelsen til farge som ser ut som ødelagt kremfløte. Maleriet, ja… det bildet jeg kjøpte sist på ebay og som jeg har ikke hatt tid å henge opp. Jeg husker ikke engang hva som var på det. Jeg tror det var to kyssende frosker eller noe.
Jeg kommer hjem inspirert og helt innstilt på å gjøre noe med huset. Kanskje ommøblering eller dristig endring? Jeg skal bevise at jeg klarer å ha instagramvennlig leilighet!
Full av indre lidenskap og styrke åpner jeg døra til soverommet mitt. Her i hjørnet kunne jeg henge opp en fin blomst for eksempel? Eller krystal lysestake? Jeg kikker i hjørnet og oppdager at det kryr av spindelvev der og snart dukker selve eieren av edderkopphuset opp.
soverommet
Han kikker på meg som om han vil si:
“Slutt å tulle Lena. Du er ingen interiør guru allikevel, og dessutten har jeg det så fint når du hører mindre på dem som har så perfekte hus. Så gå og skriv bloggene dine vær så snill eller shop på Zalando som du pleier å gjøre. Jeg trives veldig godt med det!”
Jeg kikker på frekke edderkoppen, grøsser litt av tanken at jeg ikke hadde rundvask siden høsten 2017, og så går jeg og fyller på min kaffekopp. Interiør kan vente til jeg blir en toppblogger, eller treffer en rik pilot eller fotballspiller. Men nå er jeg bare en singel tastaturheks og det passer jo fint med en liten venn på soverommet.
Han fikk navnet Eddie om dere lurer på 🙂

 

XOXO Tastaturheks

 

Foto: RÅ Foto

4 kommentarer

4 thoughts on “Min kollega har fått seg ny vinterhage, jeg har fått edderkopp på soverommet!

  1. Jeg er litt mer av samme “slag” som deg. Null interesse for interiør egentlig. En sofa fra Ikea fra 2009. Ikke EN blomst som lever osv… Men kommer det en edderkopp DA dreper jeg dem altså 😮

  2. Eddie er et tegn på godt miljø hos deg 👍
    Å noen sier lykke.
    Så la han få bo der så lenge han vil 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.