Jeg skylder datteren min å gå uten sminke

Categories Mammalivet
sminke

I går skulle meg og min fotograf å bestis ut på oppdrag, da jeg har fått et spennende samarbeid. Som regel er det utenkelig at jeg drar på slike tilstelninger uten sminke. Jeg liker å stæsje meg og se hundre prosent ut. Men denne gangen droppet jeg sminken og dro slik jeg var. Dette betyr ikke at jeg dro av stedet ustelt. Jeg ordnet meg både i klean og på håret. Men sminken, den la jeg vekk.

Siden jeg åpnet meg på bloggen om at jeg takket nei til medikamentell behandling mot kviser, fikk jeg massivt støtte, og det er herlig. Vil skrive mer om dette kanskje

Men siden jeg bestemte fast å akseptere meg slik jeg er, så kom jeg på tanken om at det er rett og slett noe jeg skylder datteren min! Enkelt og greit.

Hvordan kan jeg fortelle til henne om at det er viktig å akseptere seg selv slik man er, mens jeg har fem kilo med sminke som skjuler huden min på, og kunstige øyevipper som ser svært unaturlige ut?

sminke

Nei, om jeg skal vise at jeg er tilfreds med huden jeg har- med kviser og porer da bør jeg vise huden min slik den er

Så klart er det lov å pynte seg og jeg elsker sminke og liker kosmetiske prosedyrer, men det er forskjell på å pynte seg litt eller pleie huden, og endre seg til det ugjenkjennelige. Det er fint å vise hvordan du er i hverdagen, og det er ingen skam.

sminke
Dette føler jeg at jeg skylder datteren min. Jeg vil at hun ser jeg går ut uten sminke, med kviser og arr. Det vil jeg hun skal være stolt av. Slik at hun kan akseptere seg selv igjennom min aksept av min hud.
Går dere ofte uten sminke? Kunne dere gå uten sminke om dere hadde kviser?

 

Klem fra meg,

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.