SLIK LAGER DU HOTELL FROKOST HJEMME

Categories Matlaging
hotell frokost
Enkel dessert uten sukker: banan+ youghurt naturell+ mango+solsikkerfrø
Jeg kjenner at karantene tar på mange nå. Selv om jeg har “voksent” barn merker jeg at vi går skikkelig på hverandre og begynner å bli irriterte. Jeg er ikke vant å bli “buret” hjemme og vi ofte går ut på diverse aktiviteter og spisesteder. En av mine favoritter er “hotell frokost” som ikke koster mye, men skaper følelse av luksus og fin start på dagen. Nå er det slik at vi sitter hjemme og derfor må ordne oss hotell frokost her.
Det ble vår tradisjon med min kjære, derfor kan vi dele litt tips til skikkelig “hotell frokost” på en søndag.
hotell frokost
Deilig hotell frokost er vår tradisjon hver søndag
Lag crispy baguetter
Jeg kjøper glutenfritt hvitløksbrød, men vanlige toast er også fint. Putt dem i ovnen i fem minutter om du ikke har brødrister så er dette i boks,
Prøv med diverse salater
Jeg lager salater selv og kjøper også ferdiglagde. Vår favoritt er ekte russisk salat. Her er min oppskrift:
1 pk falukorv
1/2 pk husholdnings erter
5 kokte medium poteter
vårløk
Kutt alt i terningen og smak til med ekte majones.
hotell frokost
hotell frokost
hotell frokost
Russisk salat og spesiell omelett
Spesiell omelett
Som regel serveres det noe god og spesiell omelett på hotell frokoster, derfor her er min oppskrift:
4 egg
1/2 paprika
4 sjampinjong
3 kokte poteter
1/2 rød løk
Hakk løk, sjampinjong, paprika og poteter og stek dem i panna. Visp egg og melk og hell over.
Gratiner med ost
hotell frokost
ferskpresset juice er godt og sunt. vi elsker kombinasjon appelsin+gulrot
Ferskpresset juice
Har du juice maskin kan du presse diverse juicer som er både gode og sunne. Jeg elsker best appelsin+ gulrot juice. Eller appelsin+gulrot +rødbete juice. Prøv flere varianter.
 
Sunne desserter
Jeg velger sunne og søte desserter, slik som yoghurt naturell med ferske bær, chia frø eller solsikkefrø og honning. Manuka honning er kjent med sine antiseptiske egenskaper, så jeg bruker den mye.
Enjoy hotell frokost hjemme med familien!

 

 

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.