Russiske tilslørte bondepiker

Categories Matlaging
russiske
I dag deler jeg en veldig sommerlig oppskrift på en perfekt og super enkel dessert som kan pynte opp hagebordet ditt. Oppskriften er utviklet av Unni som jeg følger på instagram og hun ble i sin tur inspirert av min mini-Pavlova som vi laget til Nasjonaldagen. Unni fant på navnet også siden Pavlova er en “russisk “kake da den er oppkalt etter russiske balettdanseren.
russiske
Dette trenger du:
Marengs/ marengsbunn
Vaniljekrem (Jeg kjøper ferdig i pakker)
Blåbær
Bringebær
Slik går du frem:
Knus marengs i små bilter
Legg marengs i bunn av glasset
Drøss kremen over
Fortsett slik i flere lag
Tilsett bær og mynteblader til pynt
Velbekomme!
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Russiske tilslørte bondepiker

  1. Pavlova er så godt og dette var en frisk og fin variant 🙂 Jeg laga en drøss mini-pavlovaer etter inspirasjon fra Unni (tror jeg) og appelsincurd av eggeplommene og det sammen med frukt, ble helt fantastisk. Hurra for russisk kake!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.