Jeg fokuserte kun på det positive i ei uke. Slik gikk det.

Categories Hverdagen
positive
For noen uker siden deltok jeg på et webinar hos en kvinnelig coach på instagram. Meg og venninne fulgte alle instruksjoner og til slutt fikk vi oppgave om å fokusere på det positive i løpet av ei uke. Det må jeg si var en vanskelig oppgave siden det var alltid mye lettere for meg å fokusere på alt som er galt enn på det som er bra.
Men jeg var fastbestemt og kjørte derfor på. Først og fremst tok jeg avstand fra alt krangel i sosiale media. Det er det som trigget meg alltid. Jeg ga kun positive kommentarer til alle som jeg møtte i sosiale media på alle plattformer og unngikk krangel og store diskusjoner, noe jeg vanligvis gjør. hjemme stoppet jeg irritasjonen min og tenkte på hvorfor alt som skjer rundt meg kunne vært bra for meg og familien min.
positive
Gjett om dette funket! Det var som om livet snudde sin positive siden til meg! Jeg fikk mange nye venner og positive kommentarer. Det ordnet seg på jobb og jeg hadde en toppers uke. På bloggen gikk og alt fint. Jeg kjente at jeg fikk mer energi og det var ikke så ille å stå opp om morgenen. på slutten av uken fikk vi gedigen bonus i form av deilige +23 og skyfritt himmel på 17. mai her i Stavanger, noe som kan regnes som et mirakel her på Vestlandet. Idet jeg stod der og så på folketoget ble jeg så overveldet at jeg begynte å grine. Jeg gråt av komplett lykke! Helt sant!
Jeg kan si at denne uke var en av de beste i livet mitt. Nå sitter jeg og tenker på hvor mye energi og krefter vi mister når vi krangler og fokuserer på det negative.
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto
8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg fokuserte kun på det positive i ei uke. Slik gikk det.

  1. Ja, det er sikkert og visst, å fokusere på netativitet er enormt ødeleggende. Jeg passer meg for det.
    Men så lurer jeg jo på hvordan det har gått etterpå. Klarer du fortsatt å fokusere på det positive?

  2. Ja, å fokusere på det positive er viktige greier. Da klarer man som regel å snu. Og ting blir sjelden bedre av å fokusere på negative ting i alle fall. Uansett om det er sykdommer eller annet. Det BLIR ikke bedre av negativt fokus. Så når jeg har sutret litt en stund, så innser jeg fort at JEG må snu. Ingen gjør det for meg 🙂 Koselig innlegg <3

  3. Om man velger å henge seg opp i alt som er negativt her i livet, kan man like gjerne gi opp med en gang. For livet blir aldri perfekt. Det viktigste er at summen av positive ting er større enn summen av det negative. Overkritiske mennesker fungerer som miljøforurensning på meg, så dem prøver jeg å unngå så mye som mulig. Og dem jeg ikke kan unngå, holder jeg på en armlengdes avstand. Om man skal slåss mot alle idioter her i verden, vil man aldri få fred, så man må velge sine kamper med omhu. Dessuten syns jeg at man alltid skal begynne med å la tvilen komme tiltalte til gode og gi vedkommende en ny sjanse i tilfelle man bare har misforstått hverandre. Om det derimot skjer igjen, gidder jeg ikke mer, men i stedet for å bruke opp verdifull tid på å irritere meg eller krangle, prøver jeg heller å snu ryggen til og gå min vei. Livet bør tilbringes med dem som fortjener det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.