Kan politikere virkelig gjøre hva de vil på privaten?!

Categories Blogg
politikere
Nå lovet jeg meg selv å ikke skrive så mye om politikk på bloggen, siden det er noe jeg har virkelig lite peiling på. Men enkelte ting er så åpenbare at selv meg som ikke interesserer meg så mye i politikk, skjønner gjerne hva det handler om.
Før valget deltok jeg i noen diskusjoner i sosiale media og må si at jeg ble dypt frustrert over enkelte politikers utsagn. De skrev svart på hvitt at det gjør ingenting om politikere som driver propaganda for bestemt livsstil, kan leve stikk motsatt fra det de lærer andre på fritiden.
Nei, jeg mener at de som vi velger på grunn av ideene deres, ikke kan leve motsatt fra det de forespeiler til andre. Det blir helt feil. Vi bloggere blir stadig angrepet for å ta andre valg enn det vi formidler på bloggen. vi blir hetset for å være dobbeltmoralske og falske. Men når et politisk parti går ut og beskytter sine representanter med at «det er jo privatlivet deres», så er det fælt.
Alle har rett til privatliv. Men jeg tror at alle skulle reagere på om det var en advokat som skulle drive med noe ulovlig på fritiden, eller en pedagog som skulle bruke oppdragelsesvold hjemme, eller idrettsutøver som skulle ruse seg. Jeg får ikke lov å posere i undertøys reklame og lignende prosjekter på grunn av jobben min. Mens politikere kan gjøre hva de vil?
De kan tvinge andre på sykkel i regnet og selv sitte i varm og god bil på vei til barnehage og jobb? De kan drive å delta i diverse tullete show og prosjekter på TV og allikevel virke seriøse og fornuftige?
Nei, folkens, skjerp dere virkelig da. Som politiker er du slags «merkevare» eller om du vil en ide, eller livsmotto. Du skal leve slik du lærer andre, og inspirere oss til å ta valg som du gjenspeiler. Om man vil kalle det for «influencer» så er politikere de største influencerne i landet. Så nope, de kongelige har ikke rett til å drive med hva de vil. Det har ikke politikerne heller. Jeg ser på mitt hjemland som et eksempel på hva kan skje om politikere vil leve slik «de vil» på privaten, uten at folk kan kommentere og kreve forklaring. Et slikt system og rot unner jeg ikke Norge.
Stor skjerpings, kjære politikere! Husk at det er folk som velger dere, ikke motsatt. Derfor vil vi gjerne se hvordan ideene deres funker i praksis. gjerne hjemme hos dere selv, først og fremst.

signatur

2 kommentarer

2 thoughts on “Kan politikere virkelig gjøre hva de vil på privaten?!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.