PARTNEREN DIN ER IKKE DIN TERAPEUT

Categories Finne den rette

 

Denne uken så jeg i en gruppa på Facebook følgende bilde:

 

Det er veldig fint og romantisk, men det er veldig toxic samtidig i min mening. Ingen partner bør fungere som terapeut. Har man traumer som gjør at man må støtte seg ekstra mye på partneren sin, bør man jobbe med dette i størst mulig grad.

Vi alle har sine laster, men ingen skylder oss noe heller. Jeg forstod det bare for et par år siden hvor jeg tok mye lærdom av sitt siste forhold. Det er utrolig belastende for en av partnere å overtale, forsikre, trygge osv, altså fungere som konstant terapi.

Det virker som om det er ikke bare meg som hadde slik mening:

Nei kjære damer (og menn), våre partnere er ikke våre terapeuter. Det finnes psykologer, det finnes selvhjelp, traumer kan heales, vansker kan tilpasses, sårende ting kan glemmes, vår fortid har makt over oss bare når vi tillater dette.

Det er SELVFØLGE å få støtte, klem og trøst av partneren din, men det å gå rundt og trygge deg non stop, når du er for skadet, det skylder ingen deg faktisk. Du bør gjøre mesteparten av denne jobben og ikke slite partneren din ut. Det er min mening.

Hva tenker dere?

signature lena

 

2 kommentarer

2 thoughts on “PARTNEREN DIN ER IKKE DIN TERAPEUT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.