Hva er motegreia med to meter lange negler?

Categories Mote og Hudpleie
Foto: Unsplash
Jeg er ingen fans av lange negler. Delvis kommer det fra traumer fra barndommen hvor musikk læreren smukket meg med linjal om jeg hadde for lange negler og ringer. Nå bruker jeg ikke ringer og skyr unna lange negler. Om neglene mine blir noe lange så klipper jeg dem vekk. Delvis betyr det at jeg liker å ha det praktisk og fint. Korte negler er ganske fine og elegante, samt at de ikke hindrer meg fra mine daglige gjøremål.
Hver dag ser jeg nå kvinner som poster bilder av sine nye fine negler i sosiale media. Det som overrasker meg er at de er minst en meter lange! Hva er greia med en meter lange negler i forskjellige sterke farger og glitter?
Jeg kan umulig forestille meg kvinner med slike negler å gjøre vanlige huslige gjøremål. Ikke snakk om å kose typen sin eller ehm… kose seg selv litt. Bare tanken av å få slik negl på huden eller intime kroppsdeler får meg til å grøsse.
Jeg kjørte igang spørreundersøkelse på min Instagram og 90% av menn (av ca 100 stk) svarte at de foretrekker korte naturlige negler i elegante lyse farger hos kvinner. De fleste kvinner svarte det samme.
Så hva er motegreia med to meter lange negler i giftige farger folkens? Noen som kan forklare?

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Hva er motegreia med to meter lange negler?

  1. Skjønner ikke jeg heller. Jeg hater lange negler på meg selv. De blir aldri mer enn halvlange før klipperen blir tatt fram. Så upraktisk det må være! Men de som har det venner seg kanskje til å jobbe med dem.

  2. I Vietnam er det gjerne menn som har flere cm lange negler. Det er statussymbol av typen ” jeg har god råd og behøver ikke drive med hardt fysisk arbeid”. De ønsker heller ikke å få farge av solen av samme årsak. Det er de fattigere som er ute på markene og sliter.
    Så kanskje disse ekstremneglene har noe med det samme å gjøre? 😁 Man får ikke ha den slags negler i jobb innenfor helsevesenet, restaurantbransjen o.l. Og man kan faktisk ikke jobbe i flere fysiske yrker med så lange negler.
    Jeg hadde lange negler i unge dager ( ekte negler), men innenfor rimelighetens grenser. Ble de for lange, kunne man ikke sitte og klapre på regnemaskin dagen lang. Det var umulig å presse tastene ned, nemlig. Neglelakken var nokså nøytral/lys i fargen. Man kunne jo ikke sitte på jobb med kunder og skrikende farger på neglene. Da jeg fikk barn, ble de klippet og filt ned, så ikke babyen skulle bli klort opp ved uhell. Fort gjort. Siden har jeg ikke brydd meg om negler. De er korte, og det er mest praktisk.
    Jeg har et minne fra barndommen om eieren av kiosken vi handlet på. Hun ble kalt “heksa” på folkemunne. Ikke fordi hun var slem, for det var hun ikke. Det var nok helst pga utseendet. Gammel dame som farget håret kølsvart, hadde blodrød leppestift og like blodrøde, lange negler som hun filte spisse. Jeg var helt fascinert av de klørne hennes, for jeg hadde aldri sett noen andre med slike spisse negler. Pent? Nei.

  3. Jeg har hatt forholdsvis lange negler (påsatte), men er nå tilbake til det naturlige (med lys neglelakk faktisk). Grensen må gå når det blir vrient å tørke seg på do – haha…
    Og neglen under, den har ikke godt av dette kunstige over. Det tar lang tid før den kommer seg. Ja til det naturlige!

  4. Det skjønner ikke jeg heller! Altså, hvordan klarer man å gjøre dagligdagse ting med de? Og de trenger ikke være lange før det blir vanskelig å taste på mobil og tastatur, haha..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.