EN Å RINGE OM NATTA TIL

Categories Finne den rette

 

angst

Jeg legger ikke skjul på at det er krevende å date for meg. Fordi at angsten min stopper meg der. Fordi at jeg kan avlyse date i siste liten. Fordi at jeg trenger lang tid for å bli trygg på daten min. Fordi at jeg kan ringe han om natta.

 

Det var det som var et problem sist jeg datet for et par år siden. Og det er jo forståelig, fordi at han måtte jo på jobb om morgenen. Om jeg aldri hadde angst skulle jeg kalle meg selv for lat og egoistisk, ei som ikke klarer å fikse normal døgnrytme og liker å klamre seg til daten sin. Men jeg har angst og jeg vet kjempegodt at dersom en ringer på natta så er dette viktig. Det betyr at en er fanget i panikkangst som gir følelse av at en skal dø. Eller trenger å kjøre til legevakten fordi at kroppen ikke klarer mer. Eller trenger bekreftelse på at nei, du skal ikke dø, jeg er der for deg. Såklart at min date er ikke min behandler eller psykolog, og det er aldri mening at han skal være det.
Men jeg vil ikke ha en som mener at jeg plager han om jeg ringer om natta. Jeg vil ha en som er der for meg, selv om natta. Som kan forstå og godta meg slik jeg er. Ambisiøst vil du si? 
Ja, kanskje, men jeg ser ikke poeng i å være sammen med en som ikke støtter meg og ikke er nærmeste og beste person for meg.
Hva synes dere?

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.