«Hvorfor velger du å være naken på bloggen?»

Categories Blogg
Naken
Nå skal jeg skrive noe jeg kanskje burde holde for meg selv. Men jeg føler at det er skikkelig viktig!
Hver dag leser jeg sutrete innlegg fra oss bloggere, som skriver om hatere og heslige kommentarer. Jeg er en av dem som opplever massiv kritikk på enkelte ting på bloggen min. Men samtidig velger jeg å dele mye. Nå sitter jeg og tenker og kom på en historie som min pappa fortalte meg. Pappaen min er nemlig en artig mann som kan masse kloke historier. Så her er en av dem.
«Ei jente kom til mora si og fortalte henne at hun er åpen og ærlig med absolutt alle og forteller alltid rett frem til folk hvordan hun har det og hvordan hun føler det, og deler uhemmet private detaljer fra livet sitt ikke minst. Hun mener selv hun er tøff og ærlig.
– Men folk hater meg jo, de sier stygge ting og gjør meg urett!- gråt hun,- Hvorfor er det slik, mor?
Mora så på henne og spurte henne rett ut:
– Hva tror du skulle skje om du gikk ut naken? Altså helt naken og vandret slik blant folk?
– Det tror jeg ikke er lurt, sa jenta,- kanskje noen skulle si at jeg er gal. Noen sikkert skulle beundre meg. Noen skulle le. Kanskje jeg skulle blitt utsatt for voldtekt om jeg traff på helt syke folk da.
– Der ser du, sa mor,- du kan ikke gå uten klær blant folk. Men hvorfor velger du å vandre rundt med helt naken sjel, og tanker, og brette ut privatlivet ditt og venter på andre reaksjoner?»
Jeg tenker at ja, når vi bloggere velger å være såpass «nakne» her ute i offentligheten, så får vi såklart reaksjoner. Sånn er det bare. Jeg skulle ønske det var annerledes, men det er slik samfunn vi lever i.
Hva tenker dere om dette?
signatur
6 kommentarer

6 thoughts on “«Hvorfor velger du å være naken på bloggen?»

  1. En er faktisk nødt til å forholde seg til ting som de er. Det betyr ikke at en ikke skal jobbe for å få en endring på ting en misliker, men en er nødt til å forholde seg til de.
    Dette innebærer f.eks at en blogger faktisk er nødt til å klare å ignorere den dritten som måtte komme. Trolling er overhodet ikke greit, men like fullt er det pr. dags dato noe vi er nødt til å forholde oss til. Tåler en ikke dette, har en (desverre) ikke noe I ‘bloggverden’ å gjøre..

  2. Jeg har nok litt “klær” på på bloggen min, fordi jeg mener det er best for meg. Kan godt dele en DEL, men har et filter for hva jeg synes IKKE bør ut. Beskyttelse 🙂

  3. Veldig bra skrevet. Og veldig sant. Nå som samfunnet nå en gang er som det er (uansett hvor mye jeg misliker det) så er det nesten sånn at vi som blogger, og kanskje til og med tjener noen kroner på det, vil få kritikk, heta og hatmeldinger. Selv har jeg faktisk opplevd å få brev i posten med stygge kommentarer både om meg og barna. DET syns jeg var verre enn å få kommentarer på bloggen. Denne personen vet jo tydeligvis hvor jeg bor..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.