MOBBING SITTER LIVET UT

Categories Blogg, Livet som det er
I dag fikk jeg en hyggelig melding på Facebook hvor vedkommende kalte meg for Lena-Pena. Jeg reagerte med et fnis og fortalte til han at slik ble jeg ertet i barnehage i barndommen min i Russland.
“Pena” betyr skum som flyter oppå melka når melka står for lenge. Så det å kalle noen for Pena der var ganske ertende og fornærmende. Lite visste jeg at en vakker dag vil jeg flytte til Norge og nyte at Lena-Pena her betyr vakker. 
Nå tenker jeg at mobbingen vi blir utsatt for som barn sitter skikkelig livet ut. Kompisen min ble sjokkert over at jeg husker ting i fra barnehagen. Men jeg gjør jo det!  Dette er sånn det er. Man husker ting som gjorde vondt, mens noen gode ting kan fort glemmes. Det er derfor mobbingen er så skadelig og skal bekjempes på alle mulige måter.
Deres Heksa,
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “MOBBING SITTER LIVET UT

  1. Ja mobbing kan skade mye..da tenker jeg ikke på at barn erter hverandre sånn litt “uskyldig”noen ganger..men gjentagende mot den samme og at noen liksom alltid får gjennomgå..det er leit ! Lena-Pena var koselig sånn vi i Norge tenker på det da..Ønsker deg ei fin kommende uke <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.