MATEN DU KAN HA I KARANTENE

Categories Matlaging
mat
Velg mat med lang holdbarhet
Nå er det slik at både meg og lillemor er hjemme. Siden hun har luftveisinfeksjon. Kjæresten min er i karantene i to uker, så dette gjelder oss i størst mulig grad. Jeg er litt glad for at typen kan være i karantene i huset sitt som han enda har, så jeg slipper å ta fri fra jobb foreløpig. Uansett er jeg hjemme til Irina er bedre og jeg er sikker på at jeg er frisk. Nå er skolene stengte og jeg er veldig spent på hvordan det vil gå med kontoret mitt.
I går var jeg på butikken og handlet litt i tilfellet vi må bli hjemme i karantene. Det er slik at det bare er meg og Irina nå siden kjæresten er i karantene, så vi bør ha nok mat hjemme. Jeg så flere folk hamstre på butikkene, men vi har ikke lagringsplass så vi stappet kjøleskapet og sa oss fornøyde med dette.
mat
Kylling hermetikk er proteinrik
mat
Kjæresten hater Joikakaker, men vi jenter i huset elsker dem
mat
Suppe er alltid en god ide
mat
Soysmelk trenger ikke kjøleskap og er proteinrik
Hva kan man handle inn for å ha i karantene? Her er noen tips:
– Kjøp gjerne hermetikk eller vakuumpakket vare som har lang holdbarhet. Vi handlet inn joikakaker og kylling i hermetikk. 
– Kjøpe soyamelk eller almond melk istedenfor vanlig melk, De trenger ikke å stå i kjøleskapet og har lang holdbarhet, men fulle med næringsrike stoffer og vitaminer.
– Tørr mat. Vi kjøpte masse supper og nudler. Ja, det er også mat og man kan leve fint på det.
– Snacks og tørre nøtter og frukt. Tørr frukt er like bra som ferske, Men holder seg lengre.
– Kjøp gjerne vitaminer som kan løses opp i vann. Da har du noe gode drikker.
Vi kjøpte også såpe, toalettpapir og klorin for å vaske hjemme.
Slik situasjonen er nå så kan vi alle havne i karantene. Så litt proviant kan være lurt, men det er ingen grunn til å hamstre i store mengder, folkens. Tenk på hverandre.
Har dere kjøleskapet fullt?
signatur
2 kommentarer

2 thoughts on “MATEN DU KAN HA I KARANTENE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.