Livet på “nivå 10”

Categories Hverdagen
livet
Nå driver jeg og leser ei bok som heter “The Magic morning”. Jeg fikk tips om den fra min venninne, og jeg prøver å bli bedre på å bruke morgenen mer aktiv. Ikke at dette fungerer alltid, men jeg er godt på vei. Det som tiltrukket min oppmerksomhet var at forfatteren nevnte et fenomen.
Livet på nivå 10.
Hva betyr dette? Det er enkelt: Prøv å vurdere livet ditt fra 0 til 10. Hvor godt fornøyd er du med hvordan du lever. Alt fra jobb til forhold, bolig og hobby, aktivitet og vennskap. Husk at alt skal vurderes ikke i materialistisk verdi eller hvordan andre vurderer deg, men hvordan DU opplever dette fungerer og hvor lykkelig og tilfreds du er med dette området i livet ditt. Jeg vurderer enkelte områder maksimalt som 7, men dog ikke mer. Dette betyr at jeg trenger noen forandringer i livet, slik at jeg blir mer takknemlig, fornøyd og tilfreds. Fordi at livet er kort. Bør man bruke tid på jobben som oppleves som 1, når man kan søke andre jobber og kanskje finne en som er mindre betalt, men oppleves som rene tier?
Hva synes dere om dette systemet?
XOXO Tastaturheks
2 kommentarer

2 thoughts on “Livet på “nivå 10”

  1. Det er i alle fall lurt å evaluere litt 🙂 Jeg tror nok jeg føler livet mitt er 8 på mange områder, og det er godt nok for meg. Men det får en dipp på 5 innimellom på jobben. Lurt å tenke gjennom litt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.