Folk som evner å lese bare overskrifter angrep meg i kommentarfelt

Categories Blogg
I dag fikk jeg tidenes overraskelse og til dels god porsjon med latter. Jeg skrev mitt innlegg om unge uføre og ufine kommentarer på Face og postet alt på bloggen min som jeg delte i flere grupper. Jeg tenkte at det blir noen kommentarer og de fleste vil bli enige i at ingen kan bedømme om andre kan eller ikke kan ha barn, og ja, slike kommentarer dukket opp. Men de var veldig stygge og rettet mot meg!
Da jeg så på dem først ble jeg nesten sjokkert, men så skjønte jeg at folk gadd å lese bare overskrifter samt liten tekst som jeg plottet over blogginnlegget mitt. teksten var meget sterk og refererte til følelser. Noe jeg fikk med overskudd. Men dette jeg synes er skummelt egentlig at det sitter så mange hissige folk som ikke forstår helt det dem leser!
Jeg er helt klar over at det kan være folk med lese- og skrivevansker, eller utenlandske folk, eller de som ikke gidder lese lange tekster. Men allikevel er det sykt skummelt at noen kan hisse seg opp og komme med så masse stygt uten å sette seg hverken i innlegg eller i refleksjonene mine. Det å bli stemplet som “ræva forbilde” utifra den ene overskriften dette synes jeg er direkte farlig. Jeg håper og tror at vedkommende er ikke så aggressiv i privatliv, for ellers ville jeg ikke ønske å havne i noe diskusjon med et slik menneske på en mørke gate.
Men som med alle saker så finne jeg masse positivt i denne situasjon. Den viste meg nettopp hvor mye en driter seg ut om en ikke klarer å formidle tankene sine saklig og høflig. Uansett hvor mye sint og provosert en er. Jeg er en av dem som trekker konklusjoner raskt og blir fort sint. Så der fikk jeg se hvor latterlig og skummelt og ekkelt ser det ut. Dette er noe jeg definitivt skal jobbe med.
Btw, jeg har glede å dele med dere om at mitt innlegg om saklig nett-debatt vil snart blir publisert som debattinnlegg i en stor norsk avis. Det er bare å glede seg.
XOXO Tastaturheks
4 kommentarer

4 thoughts on “Folk som evner å lese bare overskrifter angrep meg i kommentarfelt

  1. Det der med å ikke lese alt før man hiver seg på med sure eller sinte kommentarer, går igjen i kommentarfeltene hos VG også. Folk dummer seg jo bare ut. Jeg kommenterer ikke der, men jeg leser kommentarene. Det er ganske underholdende når det er så tydelig at enkelte ikke har lest mer enn overskriften eller bare halve innlegget. “Goddag, mann. Økseskaft” kalles sånt..etter eventyret.
    Jeg er en av dem som trekker konklusjoner sent, må liksom tenke irriterende lenge og vurdere lenge, så det er sikkert dem som blir irriterte bare pga min treighet. Hissig er jeg heller ikke.

  2. Ja, ikke sant! Det her er ikke argumenter, så denne formen for kommentarer har dermed null respekt hos meg.
    I mine øyne, er heller ikke dysleksi formildende i så måte, for dersom en ikke er i stand til å lese teksten, må en rett & slett bare avstå fra å kommentere den også

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.