Ja, jeg vil at han betaler for min kaffe!

Categories Blogg
For noen måneder siden har jeg skrevet innlegg om at jeg liker når daten spanderer på meg. Innlegget har fått krass kritikk både fra menn og kvinner. Jeg ble beskyldt for alt mulig: Fra å være golddigger til dårlig forbilde, samt at jeg ble bedt om å skamme meg siden jeg kaller meg for feminist. Forrige uke skjedde det noe lignende i ei kvinnegruppe.
Jeg uttalte meg om at jeg liker at daten spanderer på meg så fikk jeg masse pepper. Så here we go again. Jeg skriver nytt innlegg her om samme greia.
Ja, jeg liker når daten min spanderer på meg. Nei, jeg forventer det absolutt ikke og mener ikke at det er noe selvsagt. Men det er flere sjanser på meg hos menn som liker å varte opp damer. Ja, jeg er en feminist og mener absolutt at kvinner skal forsørge seg selv og ikke bli avhengig av noen. Men dette her gjelder ikke å bli spandert på i hverdagen, men bli vartet opp med fine gester, overraskelser og romantiske ting.
Jeg er helt klar over at romantiske ting kan være de som ikke krever penger, slik som fine turer i natur, hjemmelagde middager og andre søte ting. Men jeg vil rett og slett at han spanderer min kaffe. Så enkelt er det.
Dersom jeg møter en mann på blinddate og han aldri har sett meg eller snakket med meg før, så da skjønner jeg godt at han kan mislike meg eller ikke føle for å spandere noe. Men om jeg har snakket med mannen en stund før vi dro for å drikke kaffe da mener jeg at han gjort opp sin mening om meg. Så denne koppen med kaffe betyr ikke noe som helst med tanke på likestilling eller makt, men betyr mye med tanke på hans sympati for meg. De vi er glade i vil vi dele alt med. Om han mener at jeg ikke fortjener en kopp kaffe, hva vil han tro jeg fortjener senere. Si hva dere vil, men dette er viktig for meg! Jeg blir glad om han spør. Dette betyr ikke at jeg sier ja. Om jeg ikke likte han så velger jeg kanskje betale selv heller. Men det å tilby er fint. Her er min mening.
Jeg liker ikke kjipe menn. En som synes jeg ikke fortjener å bli gledet og spandert en kopp kaffe på vil nok bli like gjerrig på tiden sin, følelser og andre ting som er viktige å dele i et forhold. Så hvorfor ta sjansen?
Hva er deres tanker?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ja, jeg vil at han betaler for min kaffe!

  1. Jeg tenker at det er viktig begge veier 🙂 Hyggelig å bli spandert på, og hyggelig å spandere selv. Det gjelder både penge-greier eller tiden man bruker på hverandre på en eller annen måte. Nå har jeg jo Hr Frodith, vært sammen i 20 år. Men jeg tenker at jeg synes det er hyggelig når han spanderer. Og han synes det er hyggelig når jeg gjør det. Så vi bytter på litt vi 🙂

  2. Jeg liker at menn betaler kaffien/tilbyr å betale kaffien første date helt ærlig. Så får feministene bare være uenig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.