Jeg drakk kaffe i ei uke: slik ble huden min

Categories Mote og Hudpleie
Da det er på tirsdager jeg skriver om skjønnhet og hudhelse, så her er mitt bidrag. Jeg forteller om mitt sommer eksperiment med kaffe. Som de fleste som leser meg vet, har jeg sluttet med kaffe i fjor. Sammen med denne drinken ble jeg kvitt panikkangst og guffen hud. Humøret ble bedre og soverutinene mine ordnet seg mer eller mindre.
 Jeg hadde oppbrudd i Jula og da fikk jeg skikkelige søvnvansker. Så skeiet jeg ut i ferien i Budapest da jeg hadde lyst å smake på alle drikker som finnes der i massevis, og da drakk jeg mye kaffe og søte drikker. Så forrige uke drakk jeg kaffe hele fem ganger.
Resultatet så jeg i dag da jeg satt hos frisøren:
– Huden min ble grå og livløs
– Jeg startet å få søvnvansker igjen
– Hetetokter fikk jeg hele to ganger denne uke på toppen av alt
– Alle arrene på huden ble veldig synlige
Så fra i morgen blir det et nytt detox program på meg. Ønsk meg lykke til.
Liker dere kaffe?
12 kommentarer

12 thoughts on “Jeg drakk kaffe i ei uke: slik ble huden min

  1. Kaffi ja. Det er veldig bra for hjertet. Eg drikk mellom éin og to liter kaffi kvar dag i norsk klima. Dette har eg dreve med i årevis, og aldri fått panikk for det. Eller kanskje har eg så kronisk panikk at eg ikkje eingong kjenner den.

  2. Elsker kaffe, men gikk over til koffeinfri, da jeg både er gravid og ammende. Jeg merker også at det har gitt meg bedre søvn og mye mindre nerver! Føler meg rolig og balansert, mot tidligere, da jeg kunne bli stresset helt unødvendig.🙌🏼🌟

  3. Pga en ‘feiljustering’ i den biologiske døgnrytmen (mitt ‘døgn’ har typ 36 timer i motsetning til de ideelle 24) er jeg avhengig av koffein for i det hele tatt å fungere på dagtid. Jeg kan nok være et avvik fra normen når det kommer til dette her, for koffeinet bidrar til at jeg funker normalt.
    Når det er sagt, må jeg også tilføye et varsku mot overdose! Har gjort denne bommerten et par ganger, og en blir rett og slett for jævlig dårlig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.