JEG HAR DET BEDRE I KARANTENE

Categories Blogg, Livet som det er
parkering sandnes
Genser HM Bukser Bubbleroom Sko Na-Kd
Siden i går leser jeg diskusjoner i diverse Facebook-grupper og skjønner at de fleste folk er veldig lei karantene og det at landet har sine begrensninger når det gjelder sosial omgang. Jeg får inntrykk at mange mener at det er utelukkende dårlig å være hjemme og ikke drive med de samme rutinene som man er vant til. Men jeg er en av dem som har det mye bedre nå enn på lenge. Her skriver jeg hvorfor.
Jeg har sterk angst som stjeler masse av mine krefter. I tillegg har jeg en del helse utfordringer som gjør at jeg er mye slapp og mangler energi. Som regel stilles det høye krav til sosialt samvær og aktivitetsnivå i hverdagen. Jeg blir utkjørt av en vanlig arbeidsdag som innebærer mye psykisk belastning og høy aktivitetsnivå når det gjelder samtaler og møter med diverse folk. I tillegg er jeg alenemor og det å kjøre, levere og hente er min oppgave. Irina deltar i flere aktiviteter og kveldene går utelukkende til kjøring og venting. Når klokka er 20.00 så er jeg helt gåen som regel og har ikke overskudd til noe. Alt jeg ønsker er bare å legge meg ned, men gjett om jeg gjør, fordi at det må ryddes og vaskes og lages mat til neste dag.
Nå i corona tiden har jeg hjemmekontor som sparer meg fra masse møter fysisk med opp til 30 diverse mennesker per dagen, samt at jeg kan ta små pauser innimellom. Jeg føler meg uthvilt og mer opplagt. Samt føler jeg at jeg presterer bra på jobben, noe jeg har ikke følt på lenge. Jeg føler meg som god mamma også, fordi at jeg koser meg med barnet mitt istedenfor å løpe frem og tilbake på diverse aktiviteter og slite meg ut.
Sorry folkens, jeg har det mye bedre enn ellers i hverdagen. Kanskje jeg burde tatt steget og vurdert delvis ufør på grunn av vanskene mine, eller bytte jobb, men akkurat nå føler jeg at jeg presterer i livet og har overskudd til både barn og mann.
Hva med dere?
signatur

 

6 kommentarer

6 thoughts on “JEG HAR DET BEDRE I KARANTENE

  1. Enig med deg:) Har hjemmekontor og elsker det! Tror ikke bare det gjelder folk med angst, men også folk som er hjemmekjære og litt innadvendte. Dette er uansett en periode der folk blir kjent med seg selv, og det er jo en god ting:)

  2. Jeg lærer mye nytt, men jeg har behov for å lære mye nytt med en lærer tilstede. Jeg synes det er moro på en måte, men vanskelig på en annen måte. ALT jeg lærer av nye ting, digitale plattformer etc, må læres gjennom skjermen av andre kolleger, som har skjønt det. Veiledningen skjer på tegnspråk på en bitteliten skjerm, om ting jeg synes er vanskelig. Så det er litt tungt. Men når jeg får til er det gøy. Jeg er mye hjemme ellers med Hr Frodith også til vanlig så det er greit 🙂

  3. Jeg trivs også godt med hjemmekontor, og nå som jeg er gravid, passer det bra å roe ned uansett, selv om jeg savner kollegene innimellom. Det jeg savner mest med dette, er å kunne gå på kafe og ta imot besøk – tør ikke ta sjansen på å være koronasyk når jeg skal til fødeavdelingen, så er ekstra streng med meg selv.

    Ellers tror jeg mange kunne greid å arbeide mer om de fikk muligheten til å ha hjemmekontor. Kanskje du kan få ha det etter denne krisen også, eller kanskje du kunne funnet en ny jobb som er mer fleksibel? Man tror jo at mange arbeidsgivere vil være mer åpne for hjemmekontor etter denne erfaringen, og det er jo en god ting 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.