SLIK STYRKER DU IMMUNFORSVAR HJEMME

Categories Matlaging
tran
Korona-viruset herjer i landet og det er avgjørende om du har godt immunforsvar i møte med elendigheten. Det finnes enkle måter å styrke immunforsvaret ditt hjemme. Sålenge du er frisk ellers.
Her er mine tips og oppskrifter.
Tran og vitamin D tilskudd
Vitamin D nivå er viktig. Hos meg lå det på 24 i fjor sommer og nå ligger på 150 i Vit D3. Grunnet at jeg tar tran og tilskudd regelmessig. Kjøp gjerne tran med eplesmak eller appelsin smak slik at det blir lettere å ta den.
Sitronvann
Jeg drikker sitronvann hver morgen og gjennom dagen. Er du allerede forkjølet så prøv sitron med skall. Spis gjerne i små biter sammen med te eller vann.
Ingefær
Ingefær og gurkemeie har antiseptisk effekt. Bruk dem gjerne som te eller i maten. Styrker immunforsvaret som bare det. Husk at du ikke kan ta gurkemeie dersom du har galleblære problemer.
appelsiner
Manuka Honning
Jeg kjøpte manuka honning på helsekost. Den er bedre enn vanlig honning siden den inneholder antiseptiske stoffer. Ta 2 ts per dag med varm te så hjelper dette holde kroppen igang.
Eple eddik
Fungerer antiseptisk og immunforsvar styrkende. Ta 1/2 ts i 1 glass vann og drikk med sitron og honning.
Husk også tilstrekkelig med søvn, proteinrik mat og stressmesting.
Hvilke midler bruker dere for å styrke immunforsvaret i disse tider?
signatur
5 kommentarer

5 thoughts on “SLIK STYRKER DU IMMUNFORSVAR HJEMME

  1. Nå er jeg blandt de som er så heldige å være godt rustet fra naturens side, så jeg har ikke noe behov for å ihverksette noe ekstra mht corona’en. Jeg sørger for å få i meg min daglig dose av det kroppen trenger av vitaminer, mineraler osv slik jeg ‘alltid’ har gjort 🙂

  2. Jeg har begynt å spise råhonning etter tips fra Berit Nordstrand. Ifølge henne har denne bevart de virusdrepende egenskapende fordi den ikke er blitt varmet opp ved for høye temperaturer. Ellers er rå hvitløk et gammelt triks, og olivenolje blandet med sitronsaft skal også være bra (mye brukt i Nord-Afrika), i tillegg til tilskudd av c-vitamin og sink og mye væske (særlig vann). I gamle dager anbefalte bestemødrene varm solbærtoddy, men jeg har senere lært at solbærsaft fungerer bedre kald for å bevare c-vitaminet. Hyllebærsaft skal også være bra, og mange sverger dessuten til solhatt. Og la oss ikke glemme timiante som virker slimløsende, og salviete.

  3. Alle disse tipsene er gode, men man skal bruke det en gooood stund før det har noe for seg. Å starte med dette nå vil eg si er i det seneste laget…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.