Hudprodukter for voksen acne hud

Categories Mote og Hudpleie
Hud
(inneholder produktplassering, ikke spons)
Jeg føler meg ikke så komfortabelt med å lage lister med mine innkjøp, men jeg får en del spørsmål så fra i dag tenker jeg å lage slike innlegg. Her er mitt siste innkjøp.
Azelaic Acid Suspension 10% fra the Ordinary
Azelaic syre hjelper mot pigmentering og for å jevne ut hudtone. Jeg håper at mine arr blir litt mindre synlige om jeg bruker det. Den inneholder ingen parabener og konserveringsmidler, så den er snill mot huden.
Hud
Niacinamide 10% med zinc fra the Ordinary
Zinc er fantastisk for huden og er rene mirakelkuren. Niacinamide er vitamin B3 som er bra mot urenheter. Jeg skal bruke den om morgen og kveld for å minske porer.
Hud
Granactive Retinoid 5% fra the Ordinary
Da jeg kanskje skal på kur med retinoider tenkte jeg å prøve dem først. Jeg bestilte den fra the Ordinary og skal prøve det ut. Retinoider er konsentrert vitamin A som fornyer huden innenfra. Det er en kraftig anti rynke kur som også heler acne.
Så jeg venter i spenning og kan skrive hvordan det går å bruke produktene.
Hvilke produkter kan dere anbefale mot acne?
XOXO Tastaturheks
Cover foto: RÅ Foto
Produktfoto: blush
4 kommentarer

4 thoughts on “Hudprodukter for voksen acne hud

  1. Den nederste du har her, skal den påføres huden, eller skal den inn via munnen?
    Jeg var kraftig plaget med acne da jeg var ung, og gikk på noe som het Roaccutane. Det kurerte acnen, og jeg har i all tid etterpå hatt veldig god hud. Sønnen min har arvet acnehuden, og er veldig plaget. Han fyller 23 om noen uker. Tror du at dette nederste produktet du her viser kan være godt for en ung mann også, eller er det mest myntet på godt voksne mennesker?

    1. Hehe jeg er da ung voksen. Den nederste er analog av roaccutan, bare at den skal smøres på. Det er retinoid. Jeg skal prøve nå da jeg venter på legetime og resept på roaccutan.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.