IKKE SI DETTE TIL HENNE PÅ FØRSTE DATE

Categories Finne den rette

thank you, next

Siden det er fredag og helg, og mange av oss skal ut på date, så her er mine tips og triks. I dag skriver jeg litt for gutter. Jeg vet godt at dere er litt varsomme med å gi damer som dere har nettopp møtt komplimenter, og det er litt kleint å sitte der og snakke. Derfor skjer det kluss og man sier noe som får henne til å ikke like deg bedre. Her er min liste, prøv å ikke drite dere ut på date altså!

«Du har fine ben»

Eller rumpe, eller kropp, whatever. Nei, nei og nei. Jeg har møtt en fyr på puben som første date og han sa at jeg har «Rogalands fineste rumpe». Det var faktisk smigrende, men turn off samtidig. Jeg satt der og forestilte meg at han fantaserte om meg uten klær. Derfor stakk jeg av etter en time og aldri møtte han igjen. Alle seksualiserte komplimenter er bare nei. Dette kan du si til henne på tredje eller femte date når dere blir intime eller hvertfall oppnår noe allerede. Ikke på første date gutter!

Dette sier du istedenfor:

«Du har pene øyne, fin kjole, flott frisyre» mm. Alt som kan vise at du liker henne, men ikke tenker å komme i buksene på henne.

«Du ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder»

Jeg får høre at jeg er veldig lik bildene mine. Men ærlig talt liker jeg ikke slike «komplimenter». Dersom dame ser annerledes ut og du likte henne ikke så la vær å kommentere heller. Da kan du bare la være å invitere henne på date nr2. Noen folk ser bra ut på bilder og ikke så like bra i virkeligheten, og noen er motsatt. For mange jenter er det utrolig viktig å se bra ut både i virkeligheten og på bilder. Derfor blir man litt lei seg når du kommenterer at okey, du er faktisk finere enn jeg forventet.

Dette sier du istedenfor:

«Du er veldig fin, pen, søt». Så er det nok å si. Ikke nevn bilder på noe måte.

«Du er spesiell»

Dette er skikkelig klisje som ikke kan være positivt. Pluss at ordet «spesiell» kan være ganske negativt i seg selv. Ikke bruk denne frasen på første date.

Dette sier du istedenfor:

«Jeg føler at du er ganske unik» er mye bedre enn å si at hun er spesiell.

«Wow, klarer du å spise alt dette?»

Jeg er veldig tynn og jeg elsker å spise. Derfor kan det være negativt å høre at daten min undrer seg over at jeg bestilte så mye mat. Hold kjeft om mat og vekt, det er gyllen regel. Om så hun spiser mye eller lite, vegan eller ei. Ikke kommenter!

Dette sier du istedenfor:

Ingenting. Hold kjeft om mat og vekt. Husk dette

«Kanskje du kan betale i dag?»

Selv om du er tilhenger av likestilling bør du iallefall betale for deg selv. Be om å dele regningen. Ikke spør henne om å betale så betaler du neste gang. Nei. Det er ikke greit. Selv om du ikke liker dama, husk at hun kan ha søte venninner som hun vil fortelle om dusten som spurte henne om å betale for han. Så neste daten din kan være hennes venninne. Og du, jupp, du er denne dusten. Ikke gjør det.

Dette sier du istedenfor:

«Går det bra om vi deler regningen?»- enkelt og elegant.

Så here we go boys, ønsker dere en super date i helga!

 

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.