HALVHJERTET KJÆRLIGHET

Categories Finne den rette
høsten

Jeg tar opp et litt tøft tema i dag. Men føler det er viktig å snakke om dette. For dette er noe både meg og mine venner har opplevd, samt at det er noe jeg nok aldri kommer til å forstå. I går snakket jeg med min venn på messenger, og han sa noe helt magisk.

Om kjærlighet. Noe som fikk meg til å tenke og skrive dette innlegget.

Altså to mennesker møter hverandre og mener at de traff stor kjærlighet. Alt er vel og fantastisk, men allikevel er det halvhjertet. Hvordan da?

Når hun drømmer om familie og barn, og han ønsker å «vente og se». Da er det halvhjertet. Ser du at du ikke kan gi partneren din det hen fortjener da bør du pakke tingene dine og pelle deg vekk. Helt seriøst! Det er halvhjertet og pysete å fortsette å nyte partneren din sitt nærvær om du ikke klarer å gi hen det hen vil. Det må være ok for hen å være i forhold med deg. Vær en mann/kvinne da og dra din vei. Gi mulighet noen andre som passer bedre enn deg å finne partneren din og gjøre hen lykkelig.

Når de to er sammen i evigheter, men ikke tørr å gifte seg på ordentlig. Ja, jeg vet det er vanlig for Norge. Men for meg er det halvhjertet. Er du sikker på at det er noe du vil ha- put a ring on it. Ikke vær en pyse. Ingenting vil endre seg. Bare dere vil vite at dere har hverandre og dere er skikkelig sammen. Jeg vokst opp med gifte foreldre. Det er en fryd for barnet å vite at foreldrene er ordentlig sammen.

Når han møter henne mens han har kona og barn. Han sier det var kjærlighet ved første blikk. Han sier at han mistet hodet. Men er det halvhjertet? Yes. Skill deg først om du møtte ekte kjærlighet, vær ærlig mot begge- både kona og hun kjæresten. Så kan du bygge noe nytt.

Når de bor i forskjellige land og sees hver måned. Kjærligheten er stor, men ingen av dem tar steget. Årene går og de virker til å være fornøyde med forholdet. Allikevel er dette halvhjertet. Hvorfor ikke flytte sammen og nyte resten av livet med ordentlig familie og forhold?

Nei du, vil si dere, du vet jo ingenting om disse folk og situasjoner. Hvordan kan du dømme om dette er halvhjertet? Nei, det kan jeg ikke si. Jeg dømmer heller ikke. Det er bare noe jeg ikke forstår. Livet er så kort og kjærligheten treffer man så sjeldent. Hvorfor ikke gå i dette med åpent sinn og helhjertet?

signatur


0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.