ER DET MUST HAVE MED ET HORETE KOSTYME TIL HALLOWEEN?

Categories Mote og Hudpleie
halloween
I går fikk jeg tilsendt en ikke-feministisk meme om utkledning til Halloween. Først kjente jeg at jeg ble provosert, men etterhvert satt jeg og tenkte om saken og kom til konklusjon om at slike gøyale dager som Halloween, som egentlig er ment som morro for barn, har blitt kraftig seksualiserte.
Hvorfor skal kvinner og unge jenter på liv og død seksualiseres? Hvorfor ble det must have med horete Halloween drakter? Det virker som om damene kjører konkurranse hvilken drakt blir mest utfordrende. Jeg har lagt ut en post om dette på Instagram i går og fikk flere kommentarer fra damer som ikke klarer å finne Halloween drakt som ikke er seksualiserte . Enkelte drakter er så åpne at det går ikke an å gå på knask eller knep uten å få både uvi og lungebetennelse. Det er da ikke greit i mine øyne.
Jeg slet litt med valg av drakter også. Til slutt måtte jeg konkludere at jeg vil se sexy ut uansett og gikk for en litt barnslig og søt hekse-drakt. Ikke drakter som er for tettsittende eller ser ut som kun strimler med klær.
Nå har jeg en litt åpen drakt, men vil bruke tykke strømper og genser under. For vi er nemlig i Norge og ikke i California.
Skal dere ha sexy eller ikke-sexy drakt til Halloween?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.