Det er ikke verre å tro på det overnaturlige enn tro på Gud

Categories Blogg
I går opplevde jeg noe rart på Facebook. En dame spurte i ei gruppe om noen kjenner noen klarsynte eller healere som man kunne dele kontakter til. Jeg kjenner flere klarsynte og healere, derfor skrev jeg der at hun får bare sende med pm på innboks så skulle hun få kontakter. Da jeg skrev dette fikk jeg massivt kritikk for å tro på “dette tullet” og styre med ting og tang når jeg egentlig er høytutdannet og har to mastergrad.
Javel, jeg skjønner dette godt at folk blir skeptiske, og det er en grunn til at jeg tar dette opp på bloggen nå. Men jeg mener at om man tror på det overnaturlige, sjamaner, engler eller Gud så får det bare være. Det er opp til hver enkelte!
Det er nesten komisk å se folk som tror på Gud påpeker at andre tror i engler og sjamaner og det overnaturlige. Ingen kan se Gud heller. Det er noe som man har i hjertet og har overbevisning eller tro på. Dette synes jeg også er meget privat. På lik linje som hvem man ligger med eller hva man liker i senga, eller hva man her der inne dypt i sjela si. Det er PRIVAT. Punktum. Så ingen ber dere å komme dit og kommentere og påpeke. Ellers virker det hele bare idiotisk.
De kristne tror på Gud, de alternative tror på healing, engler, lyset ol, de ateistene tror i seg selv og at Gud ikke fins (og det er også overbevisning spør du meg). Og de agnostikere vet ikke hva de tror på, men de vet at noe finnes og alt går an. Jeg liker sistenevnte best ærlig talt.
Men hva jeg tror på og hva jeg har på hjertet når det gjelder slike ting er meget privat og derfor vil jeg ikke at noen kommer bort til meg og spør eller påpeker hva jeg bør eller ikke.
Enig med meg?
XOXO Tastaturheks

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Det er ikke verre å tro på det overnaturlige enn tro på Gud

  1. Det viktigste her i verden er etter min mening at man tåler at andre tror, uansett på hva det er. Man trenger ikke være FAN nødvendigvis, men man bør tolerere og holde for seg selv om hva man tenker mener jeg 🙂 Jeg er nok agnostiker, og har stor toleranse for at andre tror på forskjellig, selv om jeg selv ikke tror.. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.