Jeg har Googlet meg selv… Hjelp!..

Categories Blogg
Det sies at potensielle arbeidsgivere, dater og nye bekjente vil gjerne google navnet ditt. Derfor er det lurt å ta en titt i ny og ne for å oppdage hva Mr. Google har å avsløre om deg. Det er noe jeg gjorde om morgenen og våknet brått. Nemlig fordi at jeg oppdaget masse rart.
Det dukket opp en nettdebatt som jeg skrev for hele fem år siden! Der skriver jeg at sladring er forbeholdt kvinnfolk og uttrykker meg ganske så “ufeministisk”. Så dukket det opp artikkel som ble nylig publisert i KK, på UIO sin avdeling for psykologi. Jeg ble visst et klinisk eksempel på person som har angst og derfor tisser på seg. OMG!
Altså, som person som valgte å flashe med privatliv i offentlighet var jeg klar over at man vil finne flere ting på Google om seg selv, men jeg var absolutt ikke klar over at hver minste detalj eller utsagn kan havne på det store Internett-havet og dukke opp som noe rart i etterkant. Ikke for å nevne at all bullshit jeg noen gang har skrevet på Facebook eller i et offentlig debatt også har havner ditt.
Jeg har ikke noe annet valg enn å bare stå for alt jeg har sagt og gjort hittil og ta konsekvenser om det måtte dukke opp, men fra i dag blir jeg mer påpasselig rundt det jeg skriver og poster.
Har dere prøvd å google navnet sitt? Ble dere overrasket?

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg har Googlet meg selv… Hjelp!..

  1. (Gudsjelov) har søkene vært noenlunde som forventet for mitt vedkommende. Litt overraskende var det imidlertid at det var blitt meg som domminerte på førstesiden, og ikke de tragiske omstendighetene rundt dronning Sonjas søster, Gry Henriksen, som tok selvmord i 1970…

  2. Jeg har valgt å ikke ha mitt eget navn på bloggen, slik at folk ikke skal kunne google meg å finne bloggen. Ikke fordi jeg skriver så mye hemmelig, jeg bare liker å skille litt mellom jobb og privat f eks. Har gitt noen bloggadressen så klart, men elever, foreldre til elever og sånt trenger ikkeå se alt jeg driver med 🙂 Så når jeg googler mitt egentlige navn, så kommer det ikke mye rart opp 😀

  3. Jeg har googlet meg selv flere ganger, men har jo ikke akkurat de mest opprivende uttalelsene offentlig, så det er ikke så veldig mange overraskelser å finne 🙂 Men jeg skjønner godt hva du mener. For alt blir jo lagret, på en eller annen måte 🙂
    ♥♥♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.