Om jeg eier flyskam?

Categories Reiser og opplevelser
Det snakkes fra hver pipe nå i landet om at man skal kjenne på flyskam og heller ta toget eller kjøre, eller ta båt, men best av alt er bare la være å reise. Jeg reiser ekstremt lite, men i det siste har jeg bestemt meg for å investere mer i reiser. Først fordi at jeg vil satse litt på reisebloggling og reiseartikler, samt fordi at reiser bidrar til at man utvikler seg sosialt. Det er noe jeg trenger sårt.
Så får jeg spørsmål om jeg eier flyskam og derfor velger alternative reisemåter. Her er svaret mitt. Nei, jeg gjør det ikke. Så klart skader det miljøet om jeg tar fly. Men det skader lønna til piloter og industriutviklingen om jeg ikke flyr. Hva skal hele bransjen gjøre om vi alle slutter å fly?
Det er slik at progress betyr at vi finner nye måter å forflytte oss, utvikler teknologier. Det vi skal gjøre er å finne mer økologiske måter å gjøre det på. Utvikle oss. Jeg synes ikke noe om forslag å gå tilbake til landsbruk og leve som om det var jernalderen nå. Menneskeheten utviklet seg og fant nye løsninger, og det er vår oppgave. Ikke ta et steg tilbake i tiden.
Her er min mening. Jeg flyr fordi jeg må, jeg eier ikke privatfly som de fleste som plaprer om miljøet, men er verstinger faktisk, og jeg er en random person som reiser lite.
Så nei, ingen flyskam her i gården.
Hva med dere?

2 kommentarer

2 thoughts on “Om jeg eier flyskam?

  1. Nå har ikke jeg flydd di siste ti åra pga formen min.. Men skulle jeg dratt på tur til utlandet igjen hadde det vel blitt med fly.. Bruke fly..men være litt bevisst tenker jeg er bra..Flyr man mye og det er mulig å bytte ut fly med noe mer miljøvennlig av og til er jo det bra… God helg videre 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.