ALLE TRENGER EN FAR…

Categories Mammalivet
Splash Image
 
Far, ikke bare et ord eller bilde. Noe ikke alle er heldige å få her i livet. Jeg er en av dem som har fått en far. En som var der: Passet på mamma og strøk på magen for å kjenne etter mine bevegelser, stått utfor fødestua for å se på meg i vinduet (ja, det var ikke vanlig med far på selve fødestua på denne tiden, og synd er det), vugget meg i søvn, løftet meg opp og smilte til meg, lærte meg å tegne og skrive fint, noe jeg er stolt av nå.
Far som ga meg fart da jeg, ei jente på fem, satt på huske. Det er min fineste barndomsminne- å fly rett til himmelen, men falle trygt tilbake fordi at jeg visste at pappas hand holder meg. Utrolig følelse av frihet og trygghet.
Jeg husker alle våre krangler, pappa, da jeg blitt til en tenåring. Jeg skrek da til deg at du var verdens tåpeligste mann, og jeg ville finne en som er tusen ganger bedre. Jeg er lei meg for dette, pappa. Fordi at jeg fortsatt har det til gode. Å finne han som kan være bedre enn deg og snillere med meg. For jeg tror ikke at han finnes det ute, ærlig talt.
Takk for dette pappa. Takk for min trygge barndom og for at du er der for oss fortsatt. Jentene dine. Meg, mamma, lillesøster, Irina og besta. Du passer på oss alle og vi skulle aldri klare oss uten deg. Jeg kan ikke se for meg oss uten deg.
I dag er det farsdag i Norge, og jeg håper og ber at absolutt alle barn får en slik far. Eller bonusfar som vil steppe inn når biologiske pappa av ulike grunn ikke er tilstede. Adoptivfar, en onkel, bestefar, storebror. Vi trenger dere.
Fordi at alle trenger en far. Absolutt alle. Ikke bare ett ord eller ett bilde.
signatur
6 kommentarer

6 thoughts on “ALLE TRENGER EN FAR…

  1. Så fint skrevet Lena. Så fine minner du har om barndommen din.

    Håper en dag du finner han som er like bra som pappaen din 😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.