FACEKONTROLL-DATER

Categories Finne den rette
quality frokost
Hei og hoi, her kommer det litt om dating igjen. Jeg er i skikkelig dating humør nå om dagen. Men lover jeg skal blogge litt om trening, skjønnhet og mote. Slik som mine kvinnelige lesere har etterspurt.
Så dagens om dating- såkalte “facekontroll”dater. Jeg må innrømme at jeg hater dem med hele mitt hjerte!
Hva kaller jeg en Facekontroll date? Det er sånn kjapp date hvor mannen vurderer om dama ser bra nok ut og ligner på sine bilder på Tinder. Jeg har ikke opplevd at jenter forteller om å skaffe slike dater, men gutter gjør det utrolig ofte. 
Som regel er det en kort tur i naboområdet (ja, ofte gidder ikke gutter å kjøre heller), eller en kjapp kopp med kaffe, eller et øl på byen mens han er på byen allikevel og kan godt dra videre om dame ikke faller i smak. Senere om dame er fin nok og passerte facekontroll, så kan hun inviteres på bedre date. Slik som middag.
Jeg går ikke på slike dater. Enkelt og greit. Og om jeg først går så blir det ikke noe videre. Enkelt fordi at jeg mener jeg fortjener bedre enn en kjapp tur eller kopp med kaffe. Jeg går heller på færre dater, men med skikkelige romantiske menn. Som ikke tenker så mye på å date så mange damer som mulig, men vil fokusere på meg og daten vår.
En skikkelig date trenger ikke være bare middag. Det kan være konsert, aktivitet slik som klatring eller skøyter, tur til museum osv. Altså aktiviteter som kan gi mulighet å snakke og bli bedre kjent. Ikke bare kikke på hverandre og vurdere om man er bra nok.
Si hva dere vil, si at jeg vil dø singel, men jeg orker ikke noe halvhjertet! Og dette her er halvhjertet! Til de grader. Liker du damen og samtalene med henne- inviter henne på noe skikkelig gøy og romantisk. Gjør det! Du vil ikke angre. Min mening.
Hva synes dere om Facekontroll dater?
signatur

 

6 kommentarer

6 thoughts on “FACEKONTROLL-DATER

  1. Kjenner mange kvinner som også kun går på korte dater første gang. Ikke nødvendigvis for å sjekke utseendet til daten, men fordi de ikke holder ut tanken på en hel middag med noen de ikke finner tonen med. Pinlig taushet i to-tre timer kan fort bli veldig beklemmede, særlig for nordmenn som ikke har lært seg social talk til enhver anledning, så de klarer ikke late som heller når de ikke har noe til felles med noen. Jeg tror jeg ville prøvd å finne en kosmopolitt 😉

  2. Hehe…kaffedater ble min favoritt etterhvert 🙂 Første treffet bør ikke være langvarig. Det må være sånn at man kan bli fort ferdig og gå derfra hvis det ikke klaffer. Det viste seg faktisk at da jeg endte opp med kjærligheten, så var første date kun et par minutter 😉 Men vi likte hverandre, og besluttet da å møtes igjen. Og litt lenger da neste gang. Og det var jo det som ble testen på om han var romantisk nok i mine øyne blant annet 🙂
    Og det var han.
    Men jeg har lidet meg gjennom mang en middagsdate før den tid, hvor jeg til slutt ble så anspent i kroppen at jeg hadde hodepine innen middagen var over. Så nei…middagsdate som første date, det var ikke tingen for meg 🙂
    Men vi er jo alle forskjellige. Og ting fungerer ikke likt for alle. Kanskje har menn en mer kynisk tilnærming enn vi damer har? Det brydde ikke meg noe om fyren gikk videre til neste date, eller ut på byen etterpå, hvis vi likevel ikke fant særlig tone mens kaffekoppen varte. Selv gikk jeg rett hjem etterpå 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.