Typiske sminkefeil 35+ som gjør deg eldre

Categories Mote og Hudpleie
tinder
Det er ikke stikke under stol at vi sminker oss for å se bedre og freshere ut. Men jeg legger merke til at den make up jeg brukte i 20-årene funker ikke nå. Jeg analyserte hvilke feil jeg gjør og deler gjerne med dere.
For mye foundation
Som 35+ er det lurt å bruke lett foundation og ikke overdrive. Jeg har masse kviser, rynker og store porer, derfor trenger jeg foundation med god dekkevne. Jeg liker foundation fra Amberly og Make up Mekka. Tynt lag er must have.
For mye pudder
Om du kan droppe pudder helt gjør det bare. Men om du i likhet med meg trenger å fikse litt på huden så er det best å bruke løst mineral pudder og gjerne settingsspray. Unngå å bruke pudder under øynene!
For mørk leppestift
Jeg legger merke til at mørk leppestift eller matt leppestift gjør leppene mine smalere og rynker rundt lepper kommer tydelige frem. Jeg satser på leppegloss av lyse farger
Mørke rouge rett under kinneben
Med alderen begynner ansiktet sige litt. Du gjør det bare mer synlig ved å påføre rouge under kinneben. Huskeregel som 35+ er at rouge skal sminkes høyt opp mot øynene. Styr unna mørke farger og velg helst lyserosa eller fersken.
Har du egne tips til make up 35+? Jeg har laget en detaljert video hvor jeg sminker meg som jeg må endelig ferdigstille (laget i februar hehe).
XOXO Tastaturheks
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.