Hvorfor er vi bloggere så drama queens?

Categories Blogg
lykke
Nå sitter jeg her på et hotell i Budapest og blar igjennom blogg.no. Det typiske for topp bloggere er drama rundt dem: Drama på privaten, drama offentlig og drama i livet, samt drama på bloggen. Det virker som om idet man velger å bli en blogger så velger man å være omringet av sladder, folk som skaper styr og situasjoner som utvikler seg i skikkelig rar retning. Hvorfor skjer det? Skaper bloggere slike bevegelser rundt seg selv, med vilje, for å skape engasjement, eller skjer det av seg selv og meget ufrivillig?
Denne heksa her kjenner på seg selv at det er lett å være drama queen når man er en blogger. Før jeg starter å blogge, ja, allerede da havnet jeg også i situasjoner som kunne kalles for drama: Jeg ble stadig utsatt for sladring og antakelser, og vekket interesse og mistanker hos folk. Nå lurer jeg på hvorfor? Jeg har alltid vært et meget åpent og unormalt ærlig menneske. Jeg kan si «uten filter» ærlig. Samtidig er jeg ganske overbeskyttende når det gjelder mine private grenser. Dette skaper antakelser og sladrer, såklart.
I tillegg har jeg alltid vært litt rar liksom. Jeg velger spesielle ting, folk og ord. Pluss at jeg er fra en annen kultur. Dette skaper et spesielt bilde av meg. Ikke rart at sånt kan skape litt drama, kombinert med mine sterke meninger og åpenhjertig blogging.
Derfor forstår jeg kjempegodt at vi bloggere kan bli litt drama queens.
Hva med dere? Kjenner dere noen non-drama topp bloggere?
XOXO Tastaturheks
12 kommentarer

12 thoughts on “Hvorfor er vi bloggere så drama queens?

  1. Ja, de vet å skape drama, de der (hehe)..
    Nå er vel Mario Riera den eneste jeg kan si jeg leser fast av de som figurerer gjevnt på topp 15 listen hos blogg.no og de på andre plattformer med tilsvarende lesertall, og dermed kan defineres som ‘topp-bloggere’ pr. i dag. Imidlertid ser det ut til at jeg kan legge til Mette Ask sin etter at jeg tilfeldigvis oppdaget den for en ukes tid tilbake. Ellers er det de voksne samfunns- og samtidsbloggerne med meningers mot om relevante tema som er min greie (ved siden av denne, har vi f.eks bunnytrash & Torjus Dølo, i tillegg til at Frodith gjør livet gladere).
    Men selv om dette gjør meg mindre oppdatert på dramafronten, er det jo ikke til å unngå at en får med seg de største sakene, hvilke i mine øyne ofte kan virke som rene PR-stunt.. Jeg kan jo ikke påstå at det ER slik i det og det tilfellet, men det jeg KAN si, er f.eks at Kristin Gjeldsviks frontalangrep på Sophie-Elise ang den hårfeste-greia syntes å komme veldig beleilig i hht å få blest rundt egen person etter fødslen..
    Videre, har det nok å gjøre med at vi har jo, uansett hvilken kategori vi tilhører, det til felles at vi er tidvis kontroversielle figurer som breier våre liv og/eller synspunkter ut i offentligheten. -Og jo fler en etterhvert når ut til, desto fler vil en jo også klare å erte på seg (haha).
    Jeg har jo selv rettet skarp kritikk mot dette og hint, og etterhvert som bloggens besøkstall øker, fremkommer det jo tydelig at det også er flere tær det tråkkes på i disse innleggene. Men uansett hvor vår blogging ender, er vi gudsjelov ikke 20 år lenger, noe jeg vil tro vil kunne spare oss for mye i så henseende..

    1. Sorry at jeg blir stygg nå, men jeg støtter din mening om Kristin. Nå er det masse drama rundt barnevernssak fordi de ikke gir ungen kjøtt. Hehe hvem gir kjøtt til tre mnd gammel baby liksom😂😂

  2. Jeg tror det at du skriver engasjerende og tar opp spesielle temaer, uten filter som du sier 😀 , sikkert er med å skape ekstra engasjementa. Noen blir da i samme slengen FREKKE, og synes de har rett å TA deg. Jeg er ikke noen topp-blogger, ligger jo bare og vaker rundt 80.-plass alltid, Men jeg har ikke opplevd noe særlig “drama” på min blogg. Jeg har vel ikke så ofte temaer som det blir så mye meninger rundt, så det er nok noe av grunnen. Skjønner at folk har forskjellige meninger, og det bør vi kunne få lov å ha, men jeg skulle ønske det var sånn at folk ikke var FREKKE i kommentarfeltet.

  3. Jeg føler ikke at jeg har så mye drama i hverken liv eller blogg.

    Burde jeg legge ned?

    Elsker bloggen din, og føler ikke du er dramaqueen i negativ forstand.

    KLEM!!!!!!!

  4. Jeg føler meg lite dramatisk selv, jeg orker ikke masse styr, er vel heller litt tilbakeholden og main-stream. Vi er ulike og det er helt fint, det hadde jo blitt ufattelig kjedelig om alle var like 😉

  5. i følge face har du blogget siden juli?? og folk som er 20+ og beskriver seg uten filter er stort sett surmaga kjerringer som klager for å klage

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.