SYV TING Å HOLDE KJEFT OM PÅ FØRSTE DATE

Categories Finne den rette
Hei alle singlingene mine. Her er Heksa med dagens datingtips. Dette gjelder først og fremst jenter som skal på første date med drømmemannen. Men gutter som leser bloggen min kan også finne noe nyttig i mine tips her.
Så første date. Hva bør man ta opp på første date, og hva bør man unngå? Når to mennesker får grei kjemi så er det naturlig at man forteller litt mye om seg selv. Men her er mitt råd- hør heller på daten din enn å plapre altfor mye om deg selv. Det kan du gjøre senere, når det blir flere dater. Om du snakker for mye kan hende at det aldri blir flere dater.
Så her er lista folkens!
Helse
Har du masse helsetrøbler, så hold det for deg selv på første date. Det er helt greit å være åpen at du er ufør f.eks, men har du mange små ting og tang så ikke kom med masse detaljer for daten din. Dette skremmer vekk! Helt seriøst. Jeg for min del kan være åpen om angsten min om jeg er i en dårlig periode, og det er viktig å gjøre ellers vil jeg virke rar og arrogant, men er jeg i en god periode forteller jeg ikke så mye om angsten min på første date. Jaja, jeg blogger mye og han kan finne ut av dette uansett, men jeg holder kjeft på første date om mine helseplager. Punktum.
Økonomi
Det er ikke så kjekt å få spørsmål om hva man tjener sånn med en gang. Derfor hold dette for deg selv uten å være for ivrig. Kommer det flere dater kan du spørre, samt planlegge felles budsjett. Kanskje han forteller selv til og med (det har skjedd meg flere ganger).
Sex
Ja, jeg råder dere IKKE å snakke om sex på første date! Bare se hva skjedde med meg da jeg spurte om dette på «Første Date»-program. Full katastrofe. Om du søker noe seriøst så hold tema for deg selv. Gutter, det er fyfy å snakke om sex med dame på første date. No. Bare no.
Ekser
Tro meg, ingen er interessert å høre om eksene dine på aller første date. Det kan virke som om du fortsatt interessert i eksen, eller har store trøbler med han/henne. Bare hold tema langt unna ekser. Får du noe spørsmål om tidligere forhold så svar veldig kort. Dere får nok tid å snakke om dette senere.
Familien din
Når du drar frem barn, foreldre og slekta i samtaler på første date, kan det virke som om de er sammen med dere her og nå. Det er ikke alltid gøy å høre om familien på aller første date. Jeg må innrømme at jeg tar litt feil der og ofte snakker om min datter på aller første date. Hun er så stor del av livet mitt at dette skjer naturlig. Men tro meg, det er best å fokusere på daten din og deg selv. La andre være rett og slett.
Laster
Tro meg, ingen er interessert å sitte og høre på alle problemene dine på første date. Så hold gjerne det du sliter med for deg selv med mindre det er noe veldig viktig. Ja, av og til er det best å finne ut om daten har store problemer på aller første date, men om du forteller at du er hekta på Grandiosa eller er shopoholiker big time osv så vil det bare skyve den potensielle daten vekk. Dette gjelder alle issues med kroppen du har. Ikke snakk deg selv ned med andre ord!
Barndom
Det er fint og koselig å snakke om barndomsminner med kjæresten, men for første date passer ikke temaet. Det er ikke alltid gøy å sitte og høre på at du spiste mammas leppestift når du var tre, eller løp naken i hagen til onkelen din. Så hold unna dette tema da.
Så, kanskje jeg skriver i neste artikkel hva er det lurt å snakke om på første date?
Har du opplevd å snakke om de temaene på første date? Hvordan gikk det isåfall?

 

 

signatur

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.