Når cola er det eneste som funker

Categories Hverdagen
Jeg drikker ikke cola, for cola er usunt og avhengighetsskapende. Jeg hater å være avhengig av noe eller noen. Pluss at jeg prøver unngå usunne matvarer. Da jeg kommet til Norge i 2004 ble jeg helt avhengig av cola. Den har jeg aldri smakt før, og derfor ble jeg så sugen på denne deilige. kjølig drikken som gir masse energi. Akkurat som en rusmisbruker som blir avhengig av noe som gir en digg opplevelser. Jeg holdt meg våken og smaken var himmelsk. Så startet jeg noe som hadde påvirkning på helsa mi. Nemlig, jeg drakk opp til to liter med cola DAGLIG. Til alle måltider og til mellommåltider, til kos og til pauser. Jeg nøt den deilige brusende smaken og energikikk som følge.
Om fem måneder fikk jeg ekstreme smerter i tenner. Tannlegen kikket alvorlig i munnen min og spurte hva jeg driver med for noe. Tennene mine var svært skadet og i tillegg til syreskader hadde flere hull. Det ble dyrt for meg for å si det mildt og jeg ble fastbestemt for å kutte cola. I årene etter drakk jeg noe cola sporadisk. Sist jeg nøt glasset med cola var nok for tre år siden. Helt til i går.
cola
Da jeg fikk omgangssyke, nei ikke sånne kosesyke hvor du får masse hyggelige omganger, men skikkelig greia med oppkast og alt snacks som følger med. Jeg hadde ikke valg da jeg hørte at man kan kureres med cola. Gjett om den virket!
Cola+ Paracet- Den magiske oppskriften
Jeg er friskere i dag og fortsetter på cola, men håper jeg slipper å bli avhengig denne runden.
Drikker dere cola?
XOXO Tastaturheks
Foto: RÅ Foto

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Når cola er det eneste som funker

    1. utrolig nok funket det på meg også. Jeg fikk mld fra venninne igår om at cola er fyfy ved omgangssyke. så spørs om det var placebo effekt eller noe på meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.