Slått og rispet i ansiktet av en ansatt på neglesalong i Oslo!

Categories Blogg
tastaturheks
Kan dere forestille seg situasjon hvor en kvinne drar til neglesalong i Norge for å legge negler, blir misfornøyd med arbeidet som ble utført og så drar tilbake for å klage. Så blir hun kjeftet på, så slått og rispet i etterkant? Vanskelig å forestille seg her i Norge? Tenk deg om!
I går satt jeg og chillet og oppdaget dette her på Facebook. Skrekk og gru!
Videoen som ble lastet opp viser en ansatt gå til angrep på kunde som ville filme hennes verbale vold. Ifølge damen som la ut videoen kom hun til salongen sammen med ei venninne. Damen var visst redd å dra dit alene siden ansatte var utagerende (kommer frem fra kommentarene på salongen sin side). Så ville de opplyse ansatte og eieren om at de var misfornøyde med utført arbeid. Noe de ville få fikset asap. Tilbake fikk de massivt kjefting, som ble så voldsomt at ei av venninnene måtte dra frem telefon for å få dokumentert måten ansatte snakker på. Det kommer tydelig frem på videoen at ansatt (som var synlig gravid) gikk bort fra andre siden av rommet for så å angripe damen som filmet. På videoen kan man se tydelige spark og jentene som skriker “nei. nei” idet de blir angrepet. Jeg satt helt sjokket og tenkte at det må være sykt kjipt for både kunden og eieren av salongen. Jeg hadde ingen tvil om at ansatt får sparken med en gang og blir anbefalt psykiatrisk hjelp. Fordi at jeg personlig mener dette er ganske bekymringsverdig med tanke på babyen i magen.
Men sjokket mitt nådde toppen da salongen lagt ut “unnskyldninger” i dag. Der skriver dem tydelig at det var kunde sin feil og lyver åpenbart om at kunde gikk til angrep og ansatt måtte “beskytte sin graviditet”.
Altså, nå spør jeg hvor grensa går?!
Hva tenker eieren av denne salongen med? Det finnes video bevis og minst tre vitner som viser at din ansatt angrep kunde og prøvde å ta privat eiendel (telefon) fra kunde samt slått og kloret en? Og du står der og driter ut både deg selv, salongen din og hele bransjen du driver med? Er dette mulig? Vet hun at det er ulovlig i Norge å ta personlige eiendeler fra folk med makt?
Jeg grøsser bare. Kommentarene under saken var rene mareritt. Kvinner skrev at flere var utsatt for vold på denne salongen, samt det ble brukt NEGLELAKK LIM for å fikse løse øyevipper med farlige konsekvenser for øynene, flere hadde betennelse i hendene og fingrene som følge av slurvete hygiene der.
Det foreligger artikkel fra TV2 som oppdaget at denne salongen slurvet med hygiene og hadde potensiell fare for smittsomme sykdommer da de brukte samme utstyr på flere kunder.
Omg. sier jeg bare. Hvor er helsetilsynet, politi og sunn fornuft. For Guds skyld, jenter, hold dere unna slike sjapper for helsa og psyke sin skyld!
PS: jeg er glad jeg fikser neglene mine selv…

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Slått og rispet i ansiktet av en ansatt på neglesalong i Oslo!

  1. Herregud.. Jeg kommer liksom ikke forbi den der med å ha brukt negl-lim på øynene, jeg da!..
    – Også lurer jeg på hvordan i himmelens navn de kan ha kunder når det åpenbart er klager både titt og ofte + elendig klagebehandling!? Jeg har jo selv jobbet i skjønnhetsbransjen i en god del år, og vet hvilken kamp om kundene det er, og hvordan en eneste misfornøyd kunde innebærer et problem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.