ALDRI SI ALDRI

Categories Livet som det er

Lenalykke

 

 

Hei beauties,

 

Denne posten er inspirert av min bloggervenn Bunny som sa nylig at det vil aldri skje det som jeg drømmer om. Det er ganske morsomt med “aldri”, og derfor skriver jeg denne posten.

Saken er at man kan aldri si “aldri” i dette livet.

 

Jeg personlig opplevde ting som jeg mente var “aldri” for meg. Her er noen eksempler:

  • jeg mente at jeg “aldri” vil ønske meg flere barn etter bestemt alder, og gjett om jeg satt der gravid og med stort barneønske langt forbi den alderen som jeg satte for meg selv
  • jeg trodde jeg skulle aldri være sammen med en yngre mann, og så vips skjedde dette bare
  • jeg fikk beskjed på Universitetet i Tromsø i 2013 at jeg burde forbedre mine karakterer i faget for å  jobbe med elever med lese- og skrivevansker, og da svarte jeg at det kommer aldri til å skje, siden norsk er ikke mitt morsmål. Gjett hvem jobber med dysleksi og språkvansker daglig nå? Yes, me
  • jeg fikk beskjed at jeg vil aldri klare å kjøre bil siden jeg har stor angst, men kjører daglig nå (fortsatt redd da)
  • i 2004 fikk jeg beskjed om at jeg klarer aldri å flytte til Norge siden det var så og si umulig, men se meg her
  • i 2015 sa flere til meg at det er galskap å søke jobb i Stavanger siden byen ble rammet med verste oljekrisen og mange gikk uten jobb. Jeg fikk jobb uten erfaring, uten nødvendige kvalifikasjoner, uten lappen og bil som var krav for denne jobben. Jeg gikk forbi 25 søkere
  • i 2018 sa flere banker til meg at jeg må bare glemme huslån som alenemor, med lite egenkapital og betydelig billån. Men jeg fikk den. Så kjøpte jeg leilighet jeg ikke hadde råd til, men ville ha. Selgere gikk 300 000 ned

Jeg tror ikke på “aldri” og prøver ikke si det. For mens du lager planer, så har Gud sine planer, eller livet da om du ikke tror på Gud. Derfor aldri si aldri, Bunny. Du er herved invitert til mitt stort hus med peis og meg og min kjekke mannen vil ta deg imot:P

 

Fra spøk til alvor: Har DU opplevd ting i livet som du trodde skulle “aldri” skje med deg?

 

signature lena

12 kommentarer

12 thoughts on “ALDRI SI ALDRI

  1. 👏👍👌👏.
    Du har alltid vært så flink med å sette deg mål. Imponerende.

    Å du har neste oppnådd alle. Stå på og fortsett sånn, så skal du se at målet ditt med mann og stort hus med peis plutselig realiseres 😊.

    Såklart, vi alle opplever ting som vi aldri trodde kunne skje.

    Går nå selv gjennom mitt livs verste opplevelsen.
    Har pågått i 18 måneder nå, å er ennå ikke avklart.
    Er så ufattelig trist og alvorlig, at jeg ikke kan prate om det her.

    Livet kan av og til være så ufattelig urettferdig 😥.

    Men er bare å prøve og stå i det, å gå med hodet hevet.

    Lykke til 👏

      1. Er nok det 🥺.

        Livet mitt vil nok bli vurdert som før og etter dette.

        Uansett hvordan dette ender.
        Bare tapere i dette her.

  2. Hei, jeg lærte nettopp om meg selv at jeg har fertilitetsproblemer (prøver å få nr 2). Så da ble mitt første og eneste barn et enda større mirakel enn jeg trodde fra før. Jeg skulle kanskje ‘aldri’ fått det barnet heller, men heldigvis har jeg fått det likevel. Skriv gjerne mer om fertilitetsbehandling om du har erfaring, jeg er så usikker på alt. synes det er skummelt å ta hormoner og medisiner osv.. ønsker deg en fin kveld og mange gode ønsker og drømmer. Vennlig hilsen, S.

    1. Ja da jeg fikk vite at det var kun 10% sjanse for meg å bli mamma uten medisiner så blei min datter enda større mirakel for meg. Jeg kan ikke gi tips og råd om medisinske ting her på bloggen da det er best å rådføre seg med legen. Jeg kan anbefale Medicus i Norge og Olga Klinikk i St.petersburg. De er utrolig dyktige. Jeg mottar ingen behandlinger foreløpig da drømmen om nr2 er lagt på hylla.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.