Å ØNSKE SEG BABY AV BESTEMT KJØNN?

Categories Mammalivet
Nylig var jeg inne på Kvinneguiden og koset meg med alle tema og kommentarer der. Jeg leser ganske mye nå på tema om graviditet og barn, vandrer rundt der og leser andres meninger, kommentarer og betraktninger.
Så fikk jeg øye på et tema om jentebaby. Ei dame fortalte åpenhjertlig at hun er skuffet over å ha “bare gutter”. Hun ønsker seg en jentebaby så inderlig. Hun går rundt og misunner sin venninne som har ei jente og nå er gravid med ei jente på nytt.
Fra Kvinneguiden
Jeg må si ærlig at jeg hadde ingen forhåpninger eller forventninger da jeg gikk gravid med Irina. Jeg hadde bare et ønske om et friskt og lykkelig barn. Dette er fordi at jeg fikk vite at jeg hadde førstadie til kreft i livmorhalsen bare noen måneder før jeg ble gravid. Jeg var så utrolig redd for at jeg kanskje aldri skulle ha barn. Meg og min forlovede bestemte oss å prøve, og det tok hele 6 måneder før vi fikk til å bli gravide. Det var masse fortvilelse og en del engstelse knyttet til prøvingen. Så ja, for meg spilte det absolutt ingen rolle hvilket kjønn babyen min skulle ha. Alt jeg ønsket meg var å få frisk og velskapt baby.
Nå i ettertid er jeg ganske glad for at det ble ei jente. Fordi at det gjør det mye lettere for meg å ta være på henne alene uten far. Med tanke på å gå til basseng, være med å velge klær. fortelle om puberteten osv.
Derfor skjønner jeg lite når folk skriver slike poster.
Barn i seg selv er ingen selvfølge, og det er det største som skjer i livet til noen. Så når personen sitter og syter over barn av bestemt kjønn, så tenker jeg at jammen dere er heldige her i livet. Noen får barn så lett at dere kan sitte og ønske seg en baby av bestemt kjønn. 
Jeg får min del vil bli glad bare om jeg får en baby til. Selvfølgelig kunne det vært greit å ønske seg barn av bestemt kjønn iom at jeg allerede har et barn, men det vil jeg bare legge fra meg. Her blir barnet velkommen uansett kjønn. Det viktigste at barnet velger å komme til oss og blir frisk og lykkelig. For det er ingen selvfølge. Enkelt og greit.
Deres mening om saken?
signatur
6 kommentarer

6 thoughts on “Å ØNSKE SEG BABY AV BESTEMT KJØNN?

  1. Det er helt greit å ønske seg et spesielt kjønn dersom det er medisinske årsaker for det. Noen kjønn bærer på alvorlige diagnoser..
    Utover det har jeg problemer med å forstå kjønnsønsker på barna.

  2. Jeg ble så glad da jeg fikk en gutt som førstefødte. Dette fordi jeg selv er eldst, og inderlig ønsket meg en storebror som kunne passe på meg og beskytte meg 😉 Så fikk jeg ei jente noen år senere. Og begge ungene måtte jeg kjempe for å få med medisinsk behandling. Det tok mange år. Og jeg var blant dem som var misunnelig når jeg så noen som var gravid eller trillet barnevogn.
    Det spiller ingen rolle om jeg hadde hatt bare gutter eller bare jenter, så lenge alle var friske og glade ♥ Så er jeg så heldig at jeg har fått en av hver ♥ Det er ingen selvfølge å få barn i det hele tatt.
    Du var heldig som fikk den søte jenta di, og jeg håper babylykken smiler til deg igjen etterhvert ♥

  3. Jeg skjønner at en kan ønske seg et spesielt kjønn.
    Har ikke helt vært der selv, men så har jeg like mange av hver

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.