OM HELSA ER HINDER FOR KJÆRLIGHET?

Categories Finne den rette
portrait
Jeg har snakket med en venninne som var gjennom et brudd nylig. Hun mener at grunnen til at dette ikke fungerte var helsa hennes. Hun er kronisk syk og behøver mye ro og hvile gjennom dagen på grunn av plagene sine. Hun mener selv at det var “for mye” for kjæresten, de fikk ikke nok tid for hverandre og det endte med at han valgte å slå opp. Så ja, helsa har mye å si i kjærligheten.
Det var mange ganger jeg følte meg noe mindre verdt på grunn av angsten min, og på grunn av at jeg ikke klarte å være opplagt, full av energi og sprudlende som vanlig.
“Hvem vil ha ei dame som ikke fungerer i hverdagen? Ingen vel”
Det var slik jeg tenkte myyye. Men jeg nekter å gjøre dette nå! Damn it!
Om det er kjærlighet og det er ekte så blåser man rett og slett i om du er svak eller syk, om du er blakk eller i krise. Samme det. For det er DEG din kjære vil ha. Ikke din helse eller sykdom.
portrait
Jeg ser så mange eksempler på at folk med store og invalidiserende sykdommer fant sin lykke. De som har sykdom som krever mye av en potensiell partner: både fysisk og økonomisk, og ikke minst psykisk. Så det at helsa er til hinder for kjærlighet det tror jeg ikke noe på.
Hinder for kjærlighet er et dårlig selvbilde og tro på kjærlighet. Så ikke gi opp, når den rette kommer så faller alt på plass!
signatur
4 kommentarer

4 thoughts on “OM HELSA ER HINDER FOR KJÆRLIGHET?

  1. Jeg vil ikke strebe etter å finne kjærligheten. Men det kan godt være den kommer til meg likevel. Og det er kanskje da det vil være riktigst for meg. Å bruke opp all energien min på å lete etter “nålen i høystakken”, da blir jeg nok litt “blind” tror jeg, og så vil alt bli litt forgjeves. Så her skal det være et åpent sinn, og er det meningen, kommer kjærligheten seilende, eller ridende, gående, eller kjørende…jammen ikke godt å si 🙂 ♥
    Men jeg har ikke gitt opp. Langt ifra. Vil bare ikke lete. I alle fall ikke nå.
    Takk for at du tar opp temaet fine du ♥♥♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.