LASERBEHANDLING DAGBOK DEL-1

Categories Mote og Hudpleie

Reklame | Sandnes Hudklinikk AS

laser
Flinke Dr.Romina som fikser huden min

Dag 1: Morgen

Hei og hoi mine fine. Heksa er igang med ny runde med laserbehandling. Denne gangen tenkte jeg å lage slags dagbok for å vise dere hvordan dette fungerer.

Først på fredag 22. mai var jeg på Sandnes Hudklinikk og tok min andre runde med laser. Jeg opplevde denne gangen at selve prosedyren gikk veldig fint og jeg hadde mindre smerter og ubehag. Jeg tror at kroppen blir vant og vet hva den går til. Luftslange brukes til avkjøling og du kjenner ikke så utrolig mye under selve behandlingen bortsett fra stikk og varme fra huden. Den verste delen er Vitamin C som påføres huden rett etter behandlingen. Rett etter behandlingen bør man dra direkte hjem og ikke gå ut på 48 timer. Man bør ikke gå ut med søpla en gang. Huden kjenner sår og varm akkurat som en er solbrent. I løpet av disse 48 timene er faren for infeksjon størst.

Derfor er det flere ting du må huske på:

– ikke røre ansiktet på noe måte

– ta håret vekk fra ansiktet

– skifte håndklær og sengetøy hver dag (putetrekk)

laser
laser
Huden føles solbrent

Dag 1: Kveld

Om kvelden ble huden veldig varm og jeg begynte å fryse. Jeg gjør det hver gang etter laser behandling, noe som er typisk symptom også på solbrent hud. Så jeg kjølet meg ned ved å stappe fjesa i kjøleskapet. Etterpå tok jeg litt Paracet og la meg. Om natten fikk jeg stikkende smerter, men de forsvant og siden hadde jeg ingen ubehag.

OBS!

Får man mye smerter, hevelse og puss kan det være tegn på infeksjon og klinikken bør kontaktes.

Jeg blir nøye fulgt opp av Sandnes Hudklinikk, får video konsultasjon hver dag og veiledning, og sender dem bilder. Så her er det skikkelig god oppfølging.

Fortsettelsen følger…

signatur
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.