HVORFOR VIL DU PLEASE EN MANN, LENA?

Categories Blogg
gladmat
Jeg fikk forespørsel for å lage flere mote -video, og det begynte jeg med. I forrige uke har jeg lagt ut en video hvor jeg gir tips og råd angående klesstil på date. Mange var fornøyde, men det var også mange sinte og ikke-fornøyde damer. Hun ene har jeg mistet som følger.
Problemet var at jeg nevnte i videoen at det er lurt å bruke klær som gutter finner attraktive. Etter dette fikk jeg sterk kritikk.
“Hvorfor skal vi please mannfolk?”
“Den rette mannen vil like meg uansett klær!”
“Jeg vil være meg selv og ikke kle meg slik gutter forventer!”
Jeg er ikke uenig med jentene og damene som kommenterte, men det er to ting jeg vil si i forsvar av mine video.
Første er at jeg har ALDRI vært på date med en mann som var ustelt og ikke lagt noe innsats i ¨imponere meg. Jeg vet ikke om det er alminnelig greia eller om jeg er god på å velge mine dater. Men det er fakta fra min erfaring. ALLE gutter og menn jeg datet hadde pyntet seg. Tok på seg skjorte eller dress, eller fin genser. De hadde fikset håret og skjegg, og var velstelte. Da jeg kom på første møte med bestisen min stilte han i dress. Han hater dress bare så dere vet. Og veldig mange gutter innrømmer ofte at de hater egentlig dress, og skjorte og dressbukser. De liker joggebukser og t-skirte. Men ingen av dem stiller slik på date, Ingen! Hvertfall de jeg datet, og jeg har datet i ti år!
Så hva gjør om vi jenter tar på oss litt finere kjole, sminker oss litt finere, ordner håret? Hvorfor kalles det for å “please en mann”? Og hvorfor er det feil? Det er bare koselig å gjøre stas på mannen som inviterte deg ut. Ja, det går an å møtes for å gå en tur, og da holder det med turklær og null sminke. Sånt er mulig.
Må bare nevne at på de datene jeg bare gått en tur så var guttene ekstra fine og. Med stilige gensere, f.eks.
Så andre ting da. Uansett hvor mye vi skriker og roper, så finnes det slik greia som “første inntrykk”. Så om du ønsker at daten din får førsteinntrykk av deg som dame som ikke liker å stelle seg eller stæsje litt så er det fint. Da tar du den risiko. Kanskje du er heldig og han leter akkurat etter slik dame, men kanskje han synes det er trist at du ikke la litt innsats. Husk at du er fremmed for han på første date. Ikke ei dame som han levde 20 år med og som han elsker uansett utseende. Det er aller første møte! Noe han vil huske alltid!
Thats it girls. Jeg preker ikke noe på dere, men “please en mann” er ikke min greie. Dere som leser meg lenge vet det veldig godt. Det er bare at dersom jeg går på date så viser jeg respekt og gjør meg litt mer attraktiv for en mann som valgte å bli kjent med meg.
Og ja, den mannen jeg velger vil jeg gjerne please. Skulle bare mangle.
signatur

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.